Yeni limana itiraz var!


İzmir Büyükşehir Belediyesi tramvay projesine yer verilmediğine dikkat çekerken, Konak Belediyesi de, alt ölçekli planların üst ölçekli planlara uyumlu olmadığını belirtti

ERTAN GÜRCANER/SİNAN DOĞAN (HABER MERKEZİ)
İzmir'de yeni bir kruvaziyer limanı yapılmasına ilişkin ihtiyaç artarken Özelleştirme İdaresi Başkanlığı (ÖİB), Alsancak Limanı'nın şu an kruvaziyer gemiler için kullanılan bölümünde kurmak istediği kruvaziyer limanının plan taslaklarını ilgili kuruluşlara gönderdi. ÖİB'in görüşlerini almak için gönderdiği taslak plana, İzmir Büyükşehir ile Konak Belediyeleri'nden olumsuz görüş geldi. Planlama yapılırken Büyükşehir Belediyesi'nin DLH'dan onay alıp ihale hazırlıklarına başladığı Üçkuyular'dan Halkapınar'a kadar uzanan ve Liman önünden geçen tramvay projesine yer verilmedi. Bu da Büyükşehir Belediyesi'nde sıkıntı yarattı. Büyükşehir Ulaşım Dairesi taslak planla ilgili görüş belirtirken bu noktaya dikkat çekti.

"TARİHİ BİNALAR VAR"

Ayrıca liman içinde yapılacak yapıların getireceği trafik yoğunluğunu ortadan kaldırmak amacıyla öneri olarak getirilen Liman Caddesi'nin gar önünden Vahap Özaltay Meydanı'na kadar yer altına alınmasına ilişkin öneri de teknik açıdan kabul görmedi. Büyükşehir, bu yoldaki şerit sayısının yetersiz olduğunu, ayrıca alt geçidin yapılması öngörülen yol gövdesinin her iki tarafında tarihi binalar bulunması nedeniyle burada çalışma yapılmasının zor olduğuna dikkat çekti.

"YOĞUNLUK ARTAR"

Raporda ayrıca zaten limandaki trafik yoğunluğunun fazla olduğu, yeni yapılacak ticaret ve turizm fonksiyonlu yapılarla buradaki yoğunluğun daha artacağı ve sorunu çözmek için öngörülen düzenlemelerin trafik yükünü kaldırmaya yetmeyeceğinin altı çizildi.
Konak Belediyesi Etüt Proje Müdürlüğü tarafından hazırlanan raporda ise, Alsancak Limanı için, gerek 100 bin ölçekli Manisa-Kütahya-İzmir Çevre Düzeni Planı'nda gerekse 25 bin ölçekli İzmir Kentsel Bölge Nazım İmar Planında ticari liman işlevinden kaynaklanan yüklerin azaltılarak yolcu limanı işlevinin güçlendirilmesinin öngörüldüğünü, fakat ÖİB tarafından hazırlanan raporda ise, toplam 140 hektarlık liman alanının sadece 14 hektarlık küçük bir kısmının kruvaziyer yolcu liman alanı olarak tasarlandığı kaydedildi. Raporda, planın üst ölçekli planlara uyumlu olmadığı vurgulandı.
Raporda ayrıca şu görüşlere yer verildi: "Planda 'Kruvaziyer Liman Alanı' olarak sınırlandırılan alanda, farklı altyapı, ulaşım ve donatı koşulları gerektiren kullanımlar önerildiği halde, alan kullanım düzenlemesi yapılmamış, her bir kullanım için gerekli yapı adaları ve ulaşım bağlantıları plan üzerinde gösterilmediği gibi, bu kullanımlara ait yapılaşma koşulları da tanımlanmamış."
Raporda ayrıca İzmir Yeni Kent Merkezi nazım imar planlarında liman arkası olarak adlandırılan bölgede yoğun turizm-ticaret-kültür fonksiyonlarını içerecek şekilde planlama yapıldığına dikkat çekilerek, şu görüşler yer aldı: "İncelemeye konu plan değişikliği açıklama raporunda da, bu planlardan ve belirtilen fonksiyonlardan bahsedilmiş, fakat plan kararları üretilirken kruvaziyer liman alanının yüzde 87.44 gibi yüksek bir oranı yine ticaret ve turizm fonksiyonlarına ayrılarak gemi yolcularının ihtiyacından çok daha fazlasını karşılayacak düzenlemeler yapılmış ve yakın çevredeki plan kararları dikkate alınmamıştır."
İDARİ YAPILAR
Raporda, "Kruvaziyer Liman Alanı" şeklinde tanımlanan alan içerisinde mevcutta pek çok kurum ve kuruluşun idari yapıları bulunduğu halde, bu yapılar için planlama alanının yalnızca yüzde 10'luk bir kısmının bu amaçla ayrıldığına dikkat çekilen raporda, "İhtiyacı karşılayabilmek adına da yoğunluk artırılıyor. Böylece, görev ve hizmet tanımları farklı olan mevcut resmi kullanımlar planla kısıtlı bir alanda toplanmış, olası alan ihtiyaçları göz ardı edilmiş" dendi.
Taslak plan neyi öngörüyor?
ÖİB tarafından hazırlanan taslak planda kruvaziyer liman alanı fonksiyon dağılımı şu şekilde gerçekleşti:
* Toplam 14 hektarlık alanın, 96 bin 212 metrekarelik bölümü ticaret alanı- Alışveriş merkezi, ofis-büro kullanımları-" ile yüzde 3'lük bölümüne denk düşen 4 bin 750 metrekarelik bölümü ise, sökülüp takılabilir ticari birimler için ayrıldı.
* Turizm tesis alanı olarak toplam alanın yüzde 23.71'lik bölümüne denk düşen 37 bin 606 metrekare, 16 bin 497 metrekare yani yüzde 10.41'lik alan terminal alanı için ayrıldı.
* İdari hizmetler için ise 3 bin 407 metrekare yani yüzde 2.15'lik pay ayrıldı. Liman içinde dağınık şekilde hizmet veren ve çeşitli kurumlara ait idari binaların burada toplanması öngörüldü. Kruvaziyer liman alanı içinde emsal 1.30 olarak belirlenirken yapılacak yapıların yüksekliği yani Hmax ise 30.50 metre olarak tasarlandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.