İzmir-Bandırma yolculuğu trenle "hızlandırılacak"

6 saatlik mesafeyi 4 saate düşürmek için, demiryolunun Manisa-Akhisar kısmında yenileme çalışmaları başladı. Hızlandırılmış trenler bu hatta 120 km hızla yolcu taşıyacak


RIDVAN KÖRPE (MANİSA)
İzmir-Bandırma arasında elektrikli ve sinyalli tren işletmeciliği seferi yapılması için Ulaştırma Bakanlığı TCDD İzmir Bölge Müdürlüğü tarafından ilk adım atıldı. İzmir ve Bandırma arasını 6 saatten 4 saate düşürecek 340 kilometrelik demiryolu hattında yenileme çalışmaları başladı. 52 kilometrelik Manisa-Akhisar kısmındaki çalışmalar Eylül ayında, hattın bütünü ise 2 yıl içinde tamamlanacak. Hızlandırılmış trenler 120 kilometre hız yapacak.
700 MİLYON TL
Manisa-Akhisar arasındaki 52 kilometrelik demiryolu son teknoloji ve yurt dışında kullanılan malzemeler ile yenilenmeye başladı. Toplamda 50 milyon TL'ye mal olacak olan yatırım için Manisa'nın Karağaçlı beldesinde düğmeye basıldı. Yapılan bu çalışmanın ardından il genelindeki 240 kilometrelik demiryolu ağının tamamının elden geçirileceği ve bu çalışmanın da 700 milyon TL'ye mal olacağı bildirildi. Çalışmanın startını Vali Halil İbrahim Daşöz, TCDD İzmir Bölge Müdürü Sabahattin Eriş ve Karağaçlı Belediye Başkanı Sadık Ataklı birlikte verdi. Türkiye'de sadece 4 adet bulunan ve "hızlı yol yenileme makinesi" olarak bilinen cihazla başlanan çalışmayı yerinde inceleyen Daşöz, Manisa il sınırları içindeki 240 kilometre demiryolu hattının tamamının elektrikleneceğini ve sinyalizasyonlarının tamamlanacağını, bu yatırımın toplam maliyetinin 700 milyon TL'yi bulacağını söyledi.
YÜRÜYEN ŞANTİYE
Daşöz, "Artık yeni sistemde bu hatta elektrikli sinyalli trenler çalışacak. Bu hat İzmir-Manisa-Akhisar-Balıkesir-Bandırma hattı olacak. Tamamı 340 kilometre civarındaki hattın yenilenmesinin ardından 90 kilometre olan trenlerin azami hızı 120 kilometreye çıkacak" dedi.
Daşöz, Manisa-Akhisar arasındaki hatta tren seferlerinin aksamaması için günde 5 saat çalışma yapılacağını söyledi. 52 kilometrelik yolun yenilenmesinde 6 bin 344 ton ray, tanesi 60 euroya mal olan 84 bin adet travers ve 60 bin metreküp granit bazalt taşı kullanılacağını belirten Daşöz, "Yol yapımında çalışan makineler tamamen bilgisayarlı. Günde ortalama 720 metre yolun yenilenmesi planlanıyor. Yaklaşık bin işçinin yapabileceği bu yolu son teknoloji makinelerle kısa zamanda yapıp bitireceğiz. Daha sonra da Manisa il sınırları içindeki tüm demiryolu ağı elden geçirilecek, yenilecek, elektriklenecek ve sinyalleştirilecek" dedi. Daşöz, ayrıca yürüyen şantiye olarak adlandırılan bu çalışmada 30 makine, 3 lokomotif ve 80 vagonla çalışma yapılacağını ve rayların üstün teknoloji ile kaynaklanacağını dile getirdi.
Aynı anda eski rayı kaldırıp, yenisini döşeyen, vidalarını sıkan ve taş döken makinenin 600 işçiye bedel olduğunu belirten Eriş ise Akhisar-Manisa arasındaki çalışmanın 15 Eylül'de tamamlanacağını söyledi.
Hızlı tren için altyapı olacak
Vali Halil İbrahim Daşöz, "İzmir-Ankara arasına yapılacak hızlı tren hattı Manisa için çok önemli. Bu hatta İzmir-Manisa-Menemen arasında ve İzmir-Kemalpaşa-Turgutlu arasında olmak üzere Manisa'yı ilgilendiren iki yer var. İzmir-Ankara hızlı tren hattı için İzmir-Afyon Polatlı hattının ihalesi yapıldı. İkinci etapta Afyon-Uşak arası ihale edilecek. Son olarak ise Uşak-Manisa arasının ihalesi tamamlanacak. Manisa'yı ilgilendiren bölüm 3'üncü ihale bölümü. Bizim bugün burada başlattığımız çalışma aynı zamanda hızlı tren hattının altyapısı durumunda" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.