Egeli sanayiciler "marka"ya yoğunlaştı

Ege Bölgesi Sanayi Odası, KOBİ Okulu eğitim programı kapsamında üyelerine yönelik "Markalaşma ve Marka Yönetimi" konulu eğitim semineri verdi. Özkan Eğitim Danışmanlık Genel Müdürü Memet Özkan'ın verdiği seminerde oda üyelerine markalaşmanın önemi anlatıldı. Giderek keskinleşen bir rekabet ortamında farklı olmanın avantaja dönüştüğünü vurgulayan Memet Özkan, "Günümüzde çok sayıda ürün ya da hizmet, aynı oranda kaliteli, ucuz, her yerde ve her zaman bulunabilir, benzer işlevsel yeteneklere ve cazip tasarım özelliklerine sahiptir. Farklılıkların giderek azaldığı böylesine bir rekabet ortamında, müşteri nezdinde tercih edilen ve kalıcılığı olan pozisyonlara sahip olabilmek için markalaşma ve marka yönetimi ön plana çıkar" dedi.

Küresel rekabet

Günümüzde klasik rekabet parametrelerinin geçerliliğini hızla yitirdiğini vurgulayan Memet Özkan, piyasadaki ürün ve hizmet çeşitlerinin artmasına rağmen, ürün ya da hizmet başına düşen birim müşteri sayısının ve karının giderek azaldığını belirtti. Özkan, "Bu yüzden yaşanan sorunlara ve karşılaşılan fırsatlara bu güne kadar olduğu gibi üretim ya da satış gözlüğü ile değil pazarlama gözlüğü ile bakmak zorunluluk haline gelmiştir" dedi. Eğitimde oda üyelerine küresel rekabet alanında markalaşmanın önemi, markalaşma yol haritası, markalaşma sürecinde dikkat edilmesi gerekenler dünyadan ve Türkiye'den örneklerle anlatıldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.