Enflasyon geriledi

Tüketici Fiyatları Endeksi Ağustos ayında yüzde 0,10 oranında düştü. Yıllık tüketici enflasyonu da, yüzde 8.17'ye geriledi

Türkiye İstatistik Kurumu, Ağustos ayı tüketici ve üretici fiyatları endekslerini açıkladı. Buna göre, söz konusu ayda Tüketici Fiyatları Endeksi (TÜFE) yüzde 0.10 düştü, Üretici Fiyatları Endeksi ise (ÜFE) yüzde 0.04 oranında arttı. Ağustos ayı itibariyle yıllık enflasyon ise TÜFE'de yüzde 8.17, ÜFE'de yüzde 6.38 olarak gerçekleşti. Bu arada, Temmuz ayında TÜFE yüzde 0.31, ÜFE yüzde 0.99 oranında artmış, yıllık enflasyon ise söz konusu ayda TÜFE'de yüzde 8.88, ÜFE'de yüzde 6.61 olmuştu.

Zam şampiyonu yumurta

TÜFE bazında, Ağustos ayında fiyatı en fazla artan ürün yüzde 17.47 ile yumurta oldu. Yumurtayı, fiyatı yüzde 6.51 artan mücevher (altın) ile fiyatı yüzde 5,26 artan kaşar peyniri izledi. Fiyatı en çok artış gösteren diğer ürünler arasında yüzde 5.05 ile yurtiçi hafta sonu turları, yüzde 4.64 ile yoğurt, yüzde 4.21 ile tavuk eti, yüzde 3.47 ile konserveler, yüzde 2.97 ile hazır çorbalar, yüzde 2.53 ile sucuk, yüzde 2.42 ile spor müsabakalarına giriş ücreti yer aldı. TÜİK verilerine göre, geçen ay fiyatı en fazla düşen ürünlerin başında domates geldi. Domatesin fiyatı yüzde 27.14 azalırken, fiyatı en çok düşen ürünler sırasıyla kavun (yüzde 15.09), çarliston biber (yüzde 11.77), patates (yüzde 11.22), sivri biber (yüzde 11.16), erkek tişörtü (yüzde 6.76), kadın ayakkabısı (yüzde 5.64), erkek gömleği (yüzde 5.27) ve çocuk tişörtü (yüzde 4.45 ) oldu. Kadın pantolonunun fiyatı Ağustos'ta yüzde 3.35, erkek ayakkabısının ve telefon ekipmanlarının (telsiz telefon, cep telefonu) fiyatı yüzde 2.59'ar düştü.
Başbakan Yardımcısı Ali Babacan, kurdaki hareketlenmeye rağmen enflasyonun düştüğünü belirterek, "Bu, beklentilerle paralel. Yıl sonu ile ilgili tahminlerimizi, beklentilerimizi değiştirmemizi gerektirecek bir gelişme değil" dedi. Babacan, enflasyon tahminine ilişkin Merkez Bankasının yıl sonunda yüzde 6.3 gibi bir rakam beklediğini hatırlatarak, bankanın kurdaki geçen bir iki aylık dönemdeki artışın bir süre sonra gevşeyeceği ve yıl sonuna doğru daha düşük bir seviyeye ineceği varsayımıyla bu beklentiyi açıkladığını ifade etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.