İlk 8 ayda 2005 yılı ihracatını solladı

"İhracatın lokomotifi" konumundaki otomotiv sektörü, yılın 8 ayında yüzde 9,9'luk artış ve 13 milyar 774 milyon dolar ihracat ile 2005 yılının tamamında kaydedilen 13 milyar 59 milyon dolarlık dış satış rakamını solladı. Sektör, ağustosta ise temmuz ayındaki yüzde 35,4'lük rekorun ardından, yüzde 18,6 ile aylık bazda yılın ikinci en yüksek ihracat artış oranını gördü. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) kayıtlarından dterlenen bilgilere göre, otomotiv sektörü, ocak-ağustos döneminde, Türkiye'nin 98 milyar 887 milyon 720 bin dolarlık ihracatından aldığı yüzde 13,9 pay ile liderliğini sürdürdü. Ocak-ağustos 2012 döneminde 12 milyar 532 milyon 587 bin dolar olan otomotiv sektörünün ihracatı, bu yılın aynı döneminde yüzde 9,9'luk artışla 13 milyar 774 milyon 117 bin doları buldu. Sektör bu rakamla, 2005 yılının tamamında gerçekleştirdiği 13 milyar 59 milyon dolarlık dış satış rakamını açık ara geride bıraktı. "İhracatın lokomotifi" konumundaki otomotiv sektörünün en yakın takipçileri, yüzde 11,6'şar payla kimyevi maddeler ve mamulleri ile hazır giyim ve konfeksiyon sektörleri oldu. Bu sektörleri, yüzde 9,6'lık payla çelik izledi.

Avrupa'daki daralma ve Orta Doğu'daki gelişmeler yüzünden, yılın ilk çeyreğinde dalgalı seyreden otomotiv ihracatı, nisandan itibaren istikrarlı bir artış trendine girdi. Bu yıla, ocak ayındaki 5,7 düşüşle başlayan, ancak şubatta yüzde 9,2 artış gerçekleştiren otomotiv sektörü, marttaki yüzde 1,9'luk gerilemeyle yükselişini sürdüremedi. Nisanda yüzde 8,6, mayısta yüzde 11,6 ve haziranda yüzde 12,5'lik ihracat artışı ile istikrarlı bir yükseliş trendine giren sektör, aylık bazda yılın en yüksek artış oranını yüzde 35,4 ile temmuzda da yakaladı. Ağustosta ise yüzde 18,6'lık artış oranını bulan sektör, aylık bazda temmuz ayından sonraki ikinci en yüksek artış oranını gördü ve 1 milyar 266 milyon 796 bin dolar ihracat gerçekleştirdi. Ağustos ayı itibarıyla, geriye dönük bir yıllık ihracatı 20 milyar 297 milyon 629 bin dolar olarak gerçekleşen sektör, bu rakamla, 20 milyar dolar olarak açıklanan 2013 yılı otomotiv ihracat hedefinin yakalanabileceğini de göstermiş oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.