"Hayal kurun ama hayalci olmayın"

Manisa'da "İstihdam ve Eğitimde Buluşma Günleri"ne katılan Zorlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Nazif Zorlu, "Hayal ettiğiniz yapmaya çalışın" dedi

Zorlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Nazif Zorlu, "Manisa 7. İstihdam ve Eğitimde Buluşma Günleri" kapsamında öğrencilerle bir araya geldi. Manisa Fuar Merkezi Anadolu Salonu'nda gençlere seslenen Zorlu, "inanmak başarmanın yarısıdır" mesajı verdi. Türkiye'de artık "iki dönüm bostan yan gel yat Osman" döneminin sona erdiğini dile getiren Zorlu, kalkınmanın formülünün çok çalışmaktan geçtiğini söyledi.
İlkokul mezunu
"İnsan önce hayal edecek, ama hayalci olmayacak. Hayal ettiğini yapmaya çalışacak" diyen Zorlu, Vestel'in başarı formülünü de anlattı. Zorlu, "Su akar, Türk bakar olmadık. Aksine Türk yapar, Türk satar olduk. Bugün 150 ülkeye mal satıyoruz. Ben ilkokul mezunuyum. Ama 17 yaşında değişimi yakalayan bir müteşebbis oldum. Trabzon'da 14 yaşında dükkan açtım. 60 santimetre olan bezleri Babadağ'da 180 santimetreye çıkararak tekstilde büyüdük. İki tezgahlı tekstil atölyemizi bugün 25 milyon metrekare üretim yapan tesislere ulaştırdık. 50 ülkeye yılda 300 milyon dolarlık tekstil ihraç ediyoruz. Siz gençler olarak eğitim yapacaksınız ama eğitim önce ailede başlar. Girdiğiniz işyerinde en üst seviyeye ulaşmayı hedefleyeceksiniz. Kendimize güvenmeliyiz ve inanmalıyız. Ben önce inandım, daha sonra da çalıştım. İnsan çalışmaktan yorulmaz. Çalışan insan zinde olur" dedi.

Hedef 10 milyon Venüs

Vestel'i ilk kurduğunda herkesin kendisine güldüğünü söyleyen Zorlu, ama inandığını ve Vestel'in dünya markası olduğunu dile getirdi. Vestel'i 1994 yılında satın aldığını hatırlatan Zorlu, pazartesi günü şirketin 21 yaşına gireceğini bildirdi. 21. yılda Vestel'in hedefinin 15 milyon televizyon, 12 milyon beyaz eşya üretmek olduğunu dile getiren Zorlu, "Bugün insansız uçak üretiyoruz. En büyük değişimi de şimdi Venüs marka telefonumuzla yapacağız" dedi. Zorlu, Vestel'in ilk telefonu olan Venüs'ü de tanıttı. Zorlu, Venüs'ü bir yıl önce çıkaracaklarını, ancak bu süreci testler ve modeli geliştirmekle geçirdiklerini dile getirdi. Venüs'ün dünya markası telefonlardan hiçbir farkı olmadığını, 54 faktörü en iyi telefondan daha iyi yaptığını belirten Zorlu, hedeflerinin 10 milyon adet üretim olduğunu sözlerine ekledi. Zorlu, konferansın ardından stantları gezdi.
ALİ FİLİZKAN

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.