KOCA ZARAR: 2 milyon lira!

Büyükşehir Belediyesi'nin toplu ulaşımda akıllı kart sistemini yöneten firmayı değiştirmesinin İzmir'e faturası ağır oldu. Sistemdeki sorun çözülemeyince, kartına para yükleyemeyen yolcular ücretsiz taşındı

Belediyenin 2 günde 2 milyon lira zarara uğradığı tahmin ediliyor. ESHOT eski Genel Müdürü Mehmet Erdül, "Bunun hesabını başta Başkan Aziz Kocaoğlu olmak üzere her birim sorumlusu vermelidir" dedi
İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin toplu ulaşımda akıllı kart sistemini yöneten firmayla ilgili yaptığı değişikliğin İzmir'e faturası ağır oldu. Büyükşehir, sistemdeki sorunu dün de çözemeyince kartına para yükleyemeyen yolcuları yine ücretsiz taşıdı. Büyükşehir'e bağlı toplu taşıma araçlarına günde 1.7 milyon adet biniş olduğu göz önüne aldığında, belediyenin sorunun yaşandığı 2 günde 2 milyon lira civarında zarara uğradığı tahmin ediliyor. ESHOT eski Genel Müdürü Mehmet Erdül, "Sayıştay bu kamu zararıyla ilgili mutlaka geriye dönük olarak çalışma yapacaktır. Eğer ortada bir yanlış varsa, bunun hesabını başta Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu olmak üzere her birim sorumlusu vermelidir" dedi.
Öte yandan, belediyenin krizin yaşandığı ilk gün olan Pazartesi günü, kartlara yükleme yapamayınca, bazı gişelerde önceden elinde kalan iki kullanımlık kartları vatandaşa sattığı ileri sürüldü. Normalde 4 lira 50 kuruş olan iki kullanımlık biniş ücretini bu kart ile 1 lira farkını da üstüne koyarak 5 lira 50 kuruşa sattığı belirtilen Büyükşehir Belediyesi'ne vatandaş tepki gösterdi.
Bu arada belediyenin sistem şifrelerini değiştirmekle suçladığı Kenktart firmasının avukatı Bilge Özer, sistemi sorunsuz bir şekilde teslim ettiklerini ve yaşanan sıkıntının, yeni firmanın ve belediyenin hazırlıksız olmasından kaynaklandığını söyledi. Firma yetkilileri de, kartlarında bakiye olan vatandaşların toplu taşıma araçlarını kullanabildiğini, bu durumun da şifrelerin değiştirildiği iddialarını çürüttüğünü belirtti.
Şifre değişti iddiası
Sistemin işletimini üstlenen Kartek firmasının kurumsal iletişim sorumlusu Haluk Artan ise, "Kentkart'ın bize 1 Haziran itibariyle bütün altyapıyı tüm şifreleriyle teslim etmesi gerekiyordu" dedi. Eski firmanın kendilerine yazılım altyapısını teslim etmediğini iddia eden Haluk Artan, "ESHOT yetkilileri şifrelerin değiştirildiğini ve suç duyurusunda bulunduklarını söyledi. Biz de yapılan beyanatlara inanmak zorundayız. Biz de içeride şifrelerin değiştirildiğini tespit ettik. Son olarak Emniyet Siber Suçlarla Mücadele ekipleri de şifrelerin değiştirildiğini tespit etti. İzmir'de bulunan bine yakın bayinin sorunları yavaş yavaş çözülüyor. Sorun muhtemelen bugün çözülür" diye konuştu.
TOLGA TEKİN/TANSU EDİP GÖKBUDAK
"Bizim suçumuz ne?"
Kart kriziyle ilgili düşüncelerini facebook ve twitter gibi sosyal paylaşım sitelerinde paylaşan vatandaşlar, İzmir Büyükşehir Belediyesi'ne tepki gösterdi. Yaşanan krizle ilgili dün sabah iki tweet atan Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu da tepkilerin hedefi oldu. Özellikle, kartında bakiye olup da toplu taşıma araçlarına ücretini ödeyerek binen İzmirliler, "Sayın Başkan bizim suçumuz ne? Bu adaletsizlik değil mi" serzenişinde bulundu.
Kocaeli'ndeki site 1 ay önce yazmış
Öte yandan krizle ilgili ilginç bir detay daha ortaya çıktı. Krizin yaşanacağını, Kenkart'ın hizmet verdiği bir diğer il olan Kocaeli'ndeki bir internet sitesinin 1 ay önce yazdığı öğrenildi. Sosyal medyada bazı vatandaşlar, "Kocaeli'deki bir sitenin duyduğunu Büyükşehir duymadı mı" diye paylaşımda bulundu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.