Ege'den ihracat 1 milyar doları aştı

Ege İhracatçı Birlikleri (EİB), haziran ayında gerçekleştirdiği 1 milyar 14 milyon 270 bin 528 dolarlık ihracatla 20 ay sonra ilk kez 1 milyar dolar sınırını aştı. EİB'in açıklamasına göre, EİB'in haziran ayı ihracatı, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 15 artarak 1 milyar 14 milyon 270 bin 528 dolara ulaştı. Böylece şubattan itibaren her ay ihracatını artıran birlik, 20 ay sonra 1 milyar dolar barajını aştı. Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği, yüzde 156'yla ihracatı en fazla artıran birlik oldu.
Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği yüzde 62, Ege Tütün İhracatçıları Birliği yüzde 32, Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği yüzde 22 ihracat artışı yakaladı. EİB Koordinatör Başkanı Sabri Ünlütürk, birliğin ihracat rakamlarının, 5 aydır Türkiye ortalamasının üzerinde arttığını belirtti. İhracatta 20 ayın ardından 1 milyar dolar barajını geçmelerinin mutluluğunu, Atatürk Havalimanı'ndaki terör saldırısı nedeniyle yaşayamadıklarına değinen Ünlütürk, şunları kaydetti: "Türkiye, yakın zamanda İsrail ve Rusya ile sorunlarını giderme yolunda önemli adımlar attı. Rusya ile tekrar eski günlere dönmemizi sağlayacak hamle, Türkiye'ye ihracat, müteahhitlik ve turizm sektörleri başta, yıllık 15 milyar dolar kazanım sağlayacak. İsrail ile normalleşme süreci de hem ihracat hem de turizm sektörlerimize pozitif katkı sağlayacak. Türkiye'yi güzel günler bekliyor."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.