Mobilyacıların hedefi 50 bin yeni istihdam

Mobliyada KDV'nin üç ay süreyle yüzde 8'e düşürülmesi iç piyasada yüzde 30 hareketlilik yaratırken, sektörün hammaddesi ağaç ve orman ürünlerinde hammadde fonlarının kaldırılması için de çalışmalar başlatıldı. Mobilyada KDV indiriminin yıl sonuna kadar uzatılması halinde bu oranın yüzde 40'ları bulması bekleniyor. İç piyasanın rahatlaması nitelikli ihracatın da önünü açtı. İhracatçılar her ay en az bir organizasyonu programına aldı. Mobilya Dernekleri Federasyonu (MOSFED) Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Güleç, mobilya ürünlerinde KDV oranının yüzde 18'den yüzde 8'e indirilmesinin sektöre can suyu olduğunu söyledi. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Yönetim Kurulu Üyesi ve İstanbul Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı da olan Güleç, KDV indirimiyle birlikte hem iç pazarın hem de nitelikli ihracatın önünün açıldığına dikkat çekti.

ÜLKE GENELİNDE

Mobilya sektörünün dolaylı olarak 500 bin kişiyi istihdam eden bir sektör olduğunu anımsatan Güleç, MOSFED olarak bu yıl için 50 bin yeni istihdam hedeflediklerini söyledi. KDV'deki indirimin yılın sonuna kadar devam etmesi halinde bunu çok daha rahat gerçekleştirebileceklerini vurgulayan Güleç, ülke genelinde sektörel dernekler marifetiyle çalışmalara başladıklarını anlattı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.