İşsizlik rakamları açıklandı

Türkiye'de işsizlik oranı, temmuzda geçen yılın aynı dönemine göre değişim göstermeyerek yüzde 10,7 oldu. Söz konusu dönemde işsiz sayısı 119 bin kişi artarak 3 milyon 443 bin kişi olarak kayıtlara geçti.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), temmuz ayına ilişkin iş gücü istatistiklerini açıkladı.

Buna göre, Türkiye genelinde 15 ve daha yukarı yaştakilerde işsiz sayısı, temmuzda geçen yılın aynı dönemine göre 119 bin kişi artarak 3 milyon 443 bin kişiye ulaştı. Aynı dönemde işsizlik oranı değişmedi ve yüzde 10,7 oldu. Bir önceki aya göre ise işsizlik oranında 0,5 puanlık artış görüldü.

Temmuzda tarım dışı işsizlik oranı da değişmedi ve yüzde 13 olarak tahmin edildi.

Söz konusu ayda 15-24 yaş grubunu içeren genç işsizlik oranı 1,3 puanlık artışla yüzde 21,1'e çıktı.

İşsizlik, 15-64 yaş grubunda 0,1 puanlık azalışla yüzde 10,9 olarak gerçekleşti.

İstihdam edilenlerin sayısı temmuzda, geçen yılın aynı dönemine göre 1 milyon 122 bin kişi artarak 28 milyon 758 bin kişi, istihdam oranı ise 1 puanlık artışla yüzde 48 oldu.

İş gücüne katılım oranı 1 puan artarak yüzde 53,7 olarak gerçekleşirken, söz konusu dönemde herhangi bir sosyal güvenlik kuruluşuna bağlı olmadan çalışanların oranı, geçen yılın aynı dönemine göre 0,9 puan artarak yüzde 35,2'ye yükseldi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.