Pazarlar, alışveriş merkezlerine karşı

Giriş Tarihi:12.01.2018, 23:14 Güncelleme Tarihi:12.01.2018, 23:14
Ekonomik değeri yaklaşık 70 milyar liraya ulaşan 300 bin semt pazarı şimdi yeni tarzlarıyla AVM’lere rakip oldu. Yeni nesil pazaryerlerinde vatandaşlar yöresel gıda ürünleri alırken ticari yaşama da canlılık sağlıyor

Dünya'nın en eski geleneğini temsil eden semt pazarları Türkiye'nin pek çok yerinde, vatandaşın ihtiyaçlarına ve ilgisine göre değişmeye, yenilenmeye başladı. Türkiye'de 300 bin noktada kurulan ve ekonomik değeri yaklaşık 70 milyar liraya ulaşan semt pazarları şimdi yeni konseptleriyle alışveriş merkezlerine (AVM) meydan okuyor. Sayıları giderek artan alışveriş merkezleri ve internetten elektronik ticaretle ürün satışının yapıldığı platformlar semt pazarlarının önüne geçemedi. Turistik gezi özelliği de taşımaya başlayan bu yeni nesil pazaryerleri vatandaşlar için birer sosyal yaşam merkezleri haline gelmeye de başladı.

EV YAPIMI ÜRÜNLER

Yalnızca gıda değil, ünlü markalardan tekstil ürünleri, çanta, beyaz eşya, halı gibi çok çeşitli ürünlerin de satıldığı semt pazarlarına ailece giden vatandaşlar, hem alışveriş yapıp hem de çay kahve içme, gözleme yeme, kahvaltı yapma imkanları da buluyor. Artık pazara gitmek keyifli bir hale geldi. Pazarların en gözde ürünleri ise yöre kadınlarının evde hazırlayıp tezgahlarda sunduğu yiyecekler ve turistik eşyalar..

BÖLGESEL LEZZETLER

Yeni nesil pazarların tezgahlarında alıştığımız sebze, meyve, pirinç mercimek, zeytin gibi ürünlerinin ötesinde, ziyaretçilerin damak tadına uygun ıspanaklı börek, baklava, gözleme, turşu, reçel, dolma gibi ürünler de var. Bölgeye özgü meyvelerden yapılan reçeller ve yöresel tatlarla birlikte eli işi ürünlerin de sergilendiği tezgahlar vatandaşların ilgi odağı oldu.

VATANDAŞLARIN BULUŞMA NOKTALARI HALİNE GELDİ

Haftanın 1 günü geleneğini bozan ve haftanın 7 günü hizmet veren bazı pazarlar, pazarcıların kendi yaptıkları ve ürettikleri ürünleri sergileyip, satmalarına ve emeklerini gelire dönüştürmelerine katkıda bulunuyor.

Eskiden yalnızca ihtiyaç karşılamak için kısa süreli vakit ayırılan pazaryerleri artık vatandaşın buluşma noktası haline geldi. Şimdi pazaryerlerinin yanına mahalle sakinlerinin ihtiyaçlarını da karşılayabileceği değişik sosyal mekanlar da yapılıyor.

Vatandaşların servis araçları ile evlerine ücretsiz olarak bırakılması da yeni konsept pazaryerlerine duyulan ilgiyi artıran bir diğer etken..

TUĞÇE VURAL

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan YENİ ASIR veya yeniasir.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.