Facebook’un kaybı 60 milyar dolara çıktı

Facebook hisseleri resmen çakıldı. 50 milyon kullanıcının bilgilerinin sızdırıldığı haberleriyle şirketin hisse değeri yüzde 12'inin üzerinde azaldı. Bu gerileme Facebook'a 60 milyar dolara mal oldu.

Facebook hisseleri 50 milyon kullanıcının bilgilerinin sızdırıldığı haberleriyle çakıldı.

Kayıplar iki günde yüzde 12'yi geçerek, 60 milyar doları aştı.

Merkezi İngiltere'nin başkenti Londra'da bulunan Cambridge Analytica adlı veri analiz şirketinin yaklaşık 50 milyon Facebook hesabından veri topladığı ve bu verileri ABD seçimleri ve Brexit referandumunu etkilemek için kullandığı iddiasının yankıları sürüyor. Konuyla ilgili Facebook hakkında soruşturma başlatıldı.

İddiaların gündeme gelmesiyle şirket hisselerinde yaşanan sert düşüşler teknoloji sektörünü de etkisi altına aldı.

Başta ABD olmak üzere İngiltere ve pek çok Avrupa ülkesinde yetkililer Facebook'un elinde bulundurduğu kullanıcı bilgilerini gerektiği hassasiyette koruyup korumadığını sorgulamaya başladı.

AB Komisyonu ve ABD Kongresi yetkilileri Facebook'un kurucusu Mark Zuckerberg'in konuyla ilgili olarak bizzat ifade vermesini istiyor.

Bu arada Facebook'u protesto eden kullanıcılar "Facebook'u sil" kampanyası başlattı.

Twitter ve diğer sosyal medya mecraları üzerinden yürütülen kampanyada sosyal medya kullanıcıları, Zuckerberg'e tepki göstererek diğer kullanıcıları da Facebook'u kapatma konusunda teşvik ediyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.