Emekli hekimlerin maaşları artırıldı

Hükümet sağlık personelinin yüzünü güldüren reforma imza attı.
Buna göre diş hekimi, tabip emeklilerine, emekli aylıklarına ilaveten ek ödeme yapılacak. Pratisyen hekim emeklilerine yaklaşık bin 500 lira, uzman hekim emeklilerine de yaklaşık 2 bin lira emekli maaşı artışı yapılacak. Hekim, diş hekimi, eczacı, hemşire, fizyoterapist gibi sağlık personelinin bir yıllık çalışmalarına, 60 gün fiili hizmet süresi zammı uygulanacak. Meclis Plan ve Bütçe Komisyonu'nda kabul edilen torba teklifteki düzenlemeler şöyle:

Tabip, diş tabibi kadrolarında emekli, adi malullük veya vazife malullüğü aylığı bağlanıp, aylıklarıyla beraber makam tazminatı ödenmesine hak kazanamamış olanlara 17000 gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımı sonucu bulunacak tutarda her ay emekli aylıklarıyla birlikte ilave ödeme yapılacak. Uzman olmayanlarda 13000 gösterge dikkate alınacak.

Sağlık Bakanlığı tarafından özellikli tıbbi işlemler karşılığı yapılacak ek ödemelerde, yüzde 800 ve yüzde 700 oranlarının bir kat artırılarak uygulanacağına yönelik hüküm, 5 kata çıkarılıyor.

Tabip, diş tabibi ve tıpta uzmanlık mevzuatına göre uzman olanlar, birden fazla sağlık kurum ve kuruluşunda çalışacak.
SAĞLIK TURİZMİ 10 YILDA 10 KAT BÜYÜDÜ
İstanbul Uluslararası Sağlık ve Turizmi Derneği (İSTUSAD) Yönetim Kurulu Başkanı Emre Ali Kodan, Türkiye'nin medikal turizmde popülaritesinin son yıllarda hızla arttığını belirterek, "Türkiye'ye sağlık için gelenlerinin sayısı 10 yılda 10 kat arttı. Türkiye birçok açıdan çok cazip durumda. 2017'de Türkiye'ye tedavi için gelen hasta sayısı 700 bin oldu." dedi.
2023 HEDEFİ 2 MİLYON KİŞİ
Kodan, Türkiye'nin sağlık turizminde son yıllarda yıldız gibi parladığını kaydederek, özellikle turistlerin tedavisiyle alakalı medikal turizm alanında hızla yükseldiğini söyledi.
Kodan, 2023'te 2 milyon hasta ve 20 milyar dolar gelir hedefinin bulunduğunu anımsattı. Kodan, 2008 yılında kamu ve özel toplamında Türkiye'ye sağlık seyahati gerçekleştiren toplam turist sayısının 75 bin olduğunu anımsatarak, "Aradan geçen 10 yılda yaklaşık 10 kat artmış durumda. Bu sayı giderek artacaktır. 2018'de en az 850 bin hastanın tedavi için Türkiye'ye geleceğini, bu rakamın bir milyona yaklaşabileceğini düşünüyoruz." diye konuştu.
ABD'DE 47 BİN BİZDE 5 BİN DOLAR

Emre Ali Kodan, Türkiye'nin özellikle kalite ve fiyat konusunda Avrupa'dan daha ileride olduğunu kaydederek, ameliyatların AB, ABD ve diğer batı ülkelerine göre çok daha uygun fiyata yapıldığını, bu rakamın zaman zaman 10'da bire kadar düştüğünü bildirdi. Kodan, şu örnekleri verdi:

"Mesela, anjiyo için ortalama ücret ABD'de 47 bin dolarken, Türkiye'de sadece 5 bin dolar. Bu rakam, sağlık tedavi cüretlerinin çok düşük olduğu belirtilen Hindistan'da 11 bin dolar. Kalp kapakçık değişimi ABD'de ortalama 150 bin dolarken, Türkiye'de neredeyse 10'da bir fiyatına 17 bin dolara gerçekleştiriliyor."

BEKLEME SÜRESİ DE ÇOK KISA
Kodan , Türkiye'de bekleme süresinin de çok kısa olduğunu kaydederek, "Mesela İngiltere'de bir ameliyat için 6 ay bekleniyor. Bir batı ülkesinde diz kapağı ameliyatı için bekleme süresi 18 aydır ancak bu süre Türkiye'de en fazla iki hafta" şeklinde konuştu.

Türkiye'ye 2016'da en çok hastanın Almanya'dan geldiğini ifade eden Kodan, turistlerin tedavi için en çok İstanbul, Antalya ve Ankara'yı tercih ettiğini kaydetti. Kodan, "En çok acil servis, göz hastalıkları ve kadın hastalıkları/ doğum branşlarında geliyor bu hastalar. Daha sonra ise çocuk hastalıkları ve iç hastalıkları branşları sırayı takip ediyor." dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.