‘Türkiye’ye yatırım yapanlar kaybetmez’

EPDK Başkanı Yılmaz, yabancı yatırımcıları çekmek için Türkiye’nin enerji piyasasında sahip olduğu potansiyeli ve avantajları tüm dünyada anlatacaklarını belirterek, “Ülkemize yatırım yapan kazançlı çıkar” dedi

​BARIŞ ŞİMŞEK
Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), dünyanın farklı köşelerindeki yabancı yatırımcılara Türkiye'deki enerji piyasalarını anlatacak. "Invest in Turkish Energy" projesi kapsamında hazırlanan İngilizce videolarda Türkiye enerji piyasalarının potansiyeli ve yatırım yapmanın avantajları anlatılırken, yatırım yapmak isteyenlere yol gösteriliyor. EPDK, Enerji Uzmanları Derneği (EUD) işbirliğinde yeni bir projeyi daha hayata geçirdi. Daha önce enerji tüketicilerinin bilinçlendirilmesi ve en çok merak edilen konularda hızlı ve net çözümler sunulabilmesi amacıyla "Tüketicinin Enerji Rehberi" videoları hazırlayan EPDK, şimdi ise yabancı yatırımcılara yönelik çalışma başlattı.

EN BÜYÜKLER İÇİNDE
EPDK-EUD işbirliğinde gerçekleştirilen "Invest in Turkish Energy" projesiyle Türkiye enerji piyasaları yabancı yatırımcılara anlatılacak. OECD'nin en büyük 10. enerji piyasası Türkiye; Avrupa'nın 6. büyük petrol piyasası, 4. büyük elektrik piyasası ve 3. büyük gaz piyasasına sahip. Ayrıca Türkiye; bugün otogaz kullanımı açısından dünyada Güney Kore'den sonra 2. sırada yer alırken, otogazlı araç ve istasyon sayısı bakımından ise lider konumda. "Invest in Turkish Energy" projesinin hedefi de; dünyanın dört bir yanındaki yabancı yatırımcılara ulaşmak ve Türkiye'nin enerji piyasalarına ilişkin temel bilgileri, yatırım fırsatlarını ve yatırım yapmanın yollarını paylaşmak olarak belirlendi. Konu seçimleri de bu amaç doğrultusunda yapıldı.

MÜKAFAT NİTELİĞİNDE
EPDK Başkanı Mustafa Yılmaz, Türkiye enerji piyasalarının sahip olduğu potansiyeli yabancı yatırımcıya layıkıyla anlatmanın önemine değinerek, "Enerji piyasalarımızın potansiyeli ortada ve ülkemize yatırım yapan kaybetmez. EPDK sadece lisans veren, mevzuat hazırlayan bir kurum değil... Bir yatırım danışmanı gibi de çalışıyor, yabancı yatırımcılara yol gösteriyoruz. Enerji piyasalarımıza kazandıracağımız her yatırım, vesile olacağımız her istihdam bizim için mükafat niteliğindedir" dedi.

ELEKTRİKTE YERLİ ÜRETİMLE 1,4 MİLYAR $ KASADA KALDI
ELEKTRİKTE kurulu güç Temmuz ayında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 3,6 artarak 90 bin 449 megavata yükseldi. Bu dönemde Türkiye'nin artan enerji talebini sorunsuz karşılamak amacıyla yatırımlara hız verildi. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığından edinilen bilgiye göre, Ocak-Temmuz döneminde elektrik üretiminde yerli kaynakların payı geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 29,4 artarak 116 milyon 799 bin megavatsaate çıktı. Bu dönemde yenilenebilir enerji kaynaklarının üretimdeki payı ise yüzde 44,7 artarak 87 milyon 66 bin megavatsaate yükseldi. 1 Ocak-31 Temmuz arasında doğal gazdan elektrik üretiminde 24 milyon megavatsaatlik tasarruf sağlanarak, yaklaşık 1,3 milyar dolarlık doğal gaz ithalatının önüne geçilmiş oldu. Söz konusu dönemde ithal kömürden 4 milyon megavatsaat daha az elektrik üretildi ve 102,5 milyon dolarlık ithal kaynak kullanımı engellenmiş oldu. Böylece ithal kaynakların elektrik üretimindeki payı, yılın yedi aylık döneminde geçen yılın aynı dönemine kıyasla toplam yüzde 15,4 azaldı ve yaklaşık 1,4 milyar dolar Türkiye'nin kasasında kaldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.