En güzel cevabı vatandaş verdi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Turhan, İzmir-İstanbul Otoyolu’nda verilen garanti sayıların 2,5 -3 katı kadar geçiş olduğunu belirterek, “Sırf muhalefet olmak için bu dev projeye karşı çıkanlara en iyi yanıtı gösterdikleri yoğun ilgiyle vatandaşlarımız vermiş oldu” dedi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, Başkan Recep Tayyip Erdoğan tarafından bu ayın başında açılan İstanbul- İzmir Otoyolu'na vatandaşın gösterdiği yoğun ilgiye dikkat çekerek, "Tüm etapları ile ilk defa Kurban Bayramı'nda kullanılan İstanbul-İzmir Otoyolu, verilen garanti geçiş sayılarının yaklaşık 2,5 -3 katı kadar araç tarafından kullanılmıştır. Örneğin 9 günlük Kurban Bayramı döneminde sadece Osmangazi Köprüsü'nden tamı tamına 353 bin 739 araç geçmiştir. Otoyolun tüm kesimlerinden geçen araç sayısı ise 1 milyon 745 bin 614'ü buldu. Böylece sırf muhalefet olmak için bu dev projeye karşı çıkanlara en iyi yanıtı vatandaşlarımız vermiş oldu" dedi. Turhan, şunları söyledi:

304 LİRA TASARRUF
■ Özellikle son dönemde İstanbulİzmir Otoyolu'na yönelik olarak haksız eleştiriler getirilmekte. Otoyol, İstanbul, Yalova, Bursa, Balıkesir, Manisa illeri ile çevresindeki illerin sanayi ve ekonomisine büyük katkı sağlayacak ve şimdiden bölgede yeni projelerin önünü açan bir yatırım. Otoyolla iş seyahatlerinde; bir otomobil için zaman tasarrufu tutarının 228 lira olacağı, akaryakıt tüketiminde 76 lira olacağı, toplam zaman ve akaryakıt tasarruf tutarının ise 304 lira olacağı tahmin edilmektedir. Otoyolla 8 -9 saat olan İzmir ulaşımı ise 3- 3,5 saate indi.

ÇEVRECİ YATIRIM
■ Otoyolun kullanılmasıyla CO2 emisyon salınımında otomobil başına 26 kg, tüm taşıt cinsleri itibariyle toplamda ise yıllık 375 bin ton azalma olacağı öngörülmektedir. Ayrıca otoyola trafik kayması sebebiyle mevcut devlet yolu güzergahını kullanan trafiğin azalması sonucunda devlet yollarının periyodik bakım giderlerinde azalma olacaktır. Mevcut devlet yollarına yapılacak periyodik bakım harcamalarında ortalama olarak yıllık 35 milyon lira tasarruf sağlanması öngörülmektedir.

3 KAT FAZLA GEÇİŞ OLDU
■ Otoyolun ne kadar önemli bir ihtiyaç olduğunu Kurban Bayramı boyunca vatandaşlarımızın gösterdiği ilgiden anlayabiliyoruz. Bayramda verilen garanti geçiş sayılarının dahi yaklaşık 2,5 -3 katı kadar araç tarafından kullanılmıştır. Osmangazi Köprüsü'nde garanti edilen araç sayısı 40 bin. 10 Ağustos'ta 60 bin, 11 Ağustos'ta, 34 bin, 12 Ağustos'ta 36 bin, 13 Ağustos'ta 34 bin, 14 Ağustos'ta 41 bin, 15-16 Ağustos'ta 34 bin, 17-18 Ağustos'ta ise 41 bin geçiş gerçekleşti. Diğer kesimlerde de garanti edilenden yüzde 50 fazla geçiş oldu. Otoyolun tüm kesimlerinden ise ayrı ayrı olarak 9 günde geçen araç sayısı tam olarak 1 milyon 745 bin 614'ü buldu. Böylece sırf muhalefet olmak için bu dev projeye karşı çıkanlara en iyi yanıtı vatandaşlarımız vermiş oldu.

BÖLGEDE İHRACAT ARTIŞI SAĞLAYACAK
İSTANBUL-İZMİR Otoyolu Projesi sayesinde Yalova, Bursa, Balıkesir, Manisa illeri ile çevresindeki illerin sanayisinin önemli ölçüde büyüyeceğini ifade eden Turhan, "Kırkağaç kavunlarını taşıyan kamyonlar İstanbul'a 2.5 saatte gelirse, o ovada üretim artmaz mı? İzmir-İstanbul Otoyolu bölgenin ve ülkenin ihracat kapasitesini artıracak bir projedir" dedi.
6 BİN 100 KİŞİYE İSTİHDAM İMKANI
OTOYOLDA yılda 6 bin 100 kişinin bakım işletme hizmetlerinde istihdam edilmesinin öngörüldüğünü ifade eden Turhan, "Ayrıca yaklaşık 200 değişik sektörü tetikleyen inşaat sektörü de bölgedeki esnaf, sanatkar ve lojistik destek sağlayan kesimlerin gelirleri ve sosyal güvenlik yardımlarından yararlanan ailelerinin de refah düzeyini yükseltmiştir" diye konuştu.

BARIŞ ŞİMŞEK

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.