URGE Projesi ile ihracat katlanacak

TÜRKİYE'NİN tadı dillere destan, şifa kaynağı ürünleri kiraz, üzüm ve narı dünya genelinde daha fazla insanın tüketmesi için ihracatçılar Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi (URGE) Projesi'nde bir araya geliyor.

TÜRKİYE'NİN tadı dillere destan, şifa kaynağı ürünleri kiraz, üzüm ve narı dünya genelinde daha fazla insanın tüketmesi için ihracatçılar Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi (URGE) Projesi'nde bir araya geliyor. Projeyle 3 üründe yıllık ihracat 750 milyon dolara çıkarılacak. Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği'nin koordine edeceği URGE Projesi ile Ege Bölgesi'ndeki taze kiraz, üzüm ve nar ihracatçısı firmaların kurumsal kimlik kazanmaları ve birlikte belirlenecek hedef pazarlarda ortak pazarlama yapması hedefleniyor. Taze kiraz, üzüm ve nar ihracatından Türkiye'nin 2018 yılında 387 milyon dolar döviz geliri elde ettiğini belirten Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Hayrettin Uçak, URGE Projesi ile önümüzdeki üç yıllık süreçte yürütecekleri pazarlama faaliyetleriyle üç ürünün ihracatında 750 milyon doları aşmayı hedeflediklerini dile getirdi. Türk kiraz ve üzüm ihracatçısının özellikle Uzakdoğu pazarına odaklandığını ifade eden Birlik Başkanı Uçak, "Çin ve Güney Kore'ye kiraz ihracatı başladı. Hava kargo Türk ihracatçısının yoğun kullandığı bir nakliye aracı haline geldi. Yeni URGE Projemizde daha fazla üye firmamızın katılımı ile güçlerimizi birleştireceğiz. Ege Bölgesi'nin lezzetlerini daha fazla dünya insanının tatması için çalışacağız" şeklinde konuştu.

REKABET EDEBİLECEĞİZ
Nar ihracatının artması için Tarım ve Orman Bakanlığı'ndan ihracata uygun kalibre ve renkte yeni çeşitlerin geliştirilmesi konusunda destek talebinde bulunan Uçak sözlerini şöyle tamamladı: "Türkiye'nin ihraç ettiği üzüm çeşitlerinin yanı sıra, iri taneli, özellikle Uzakdoğu pazarında tüketicinin tercih edebileceği beyaz ve siyah çekirdeksiz sofralık üzüm çeşitlerinin araştırılarak üretiminin arttırılması için çalışmalar yapılması gerekiyor. Kirazda ise ülkemizde 'Ziraat 0900' çeşidi yoğun olarak üretiliyor. Daha erken hasat edilebilecek 'Early Burlat, Early Lory, Prime Giant' gibi erkenci çeşitlerin Türkiye'de üretimiyle ihracata yeni açılan Çin ve G. Kore pazarlarımızda ABD gibi rakiplerimizle rekabet etme şansımız artacaktır."

ÜÇ ÜRÜNDE DE GÜÇLÜYÜZ

TÜRKİYE, 2018 yılı verilerine göre kiraz üretiminde 640 bin tonluk rekolte ile dünya lideri konumunda. Nar üretimimiz 538 bin ton. Türkiye nar üretiminde bu rekolte ile dünya üçüncüsü. Türkiye sofralık üzümde ise; 1 milyon 930 bin tonluk sofralık üzüm üretimi ile dünya beşincisi konumunda. Projede yer alacak firmaların giderlerinin yüzde 75'i Ticaret Bakanlığınca karşılanacak. Türkiye'nin kiraz ihracatı 2019 yılında 183 milyon doları aşarken, Almanya, 87 milyon dolarlık alımla zirvede yer aldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.