İnşaat malzemeleri sektörü şaha kalktı

Türkiye İnşaat Malzemesi Sanayicileri Derneği (Türkiye İMSAD) tarafından yayınlanan İnşaat Malzemeleri Sanayi Bileşik Endeksi Eylül 2020 sonuçlarına göre, faaliyetler endeksi değer olarak pandemi öncesi dönemin üzerine çıktı. İnşaat sektörünün, destek kredileri ile mevcut işlerine hızlı dönüşü, inşaat malzemelerine yönelik iç talepte sıçrama yarattı. Eylül ayında ihracat pazarlarındaki toparlanma da ivme kazanarak devam etti.
CİRODA SIÇRAMA
BİLEŞİK Endeks'te hızlı toparlanmaya karşın güven ve beklentilerde iyileşme daha yavaş ve temkinli oldu. Bu da toparlanmanın halen kırılgan olduğunu gösterdi. Eylül ayında 1.11 puan daha artarak 74.34 puana yükselen Bileşik Endeks'te üst üste dört ay artış yaşandı. Eylül ayındaki bu yükseliş ile Kovid-19 öncesi Mart endeks seviyesi üzerine çıkıldı. Üretimde de Eylül ayında kuvvetli bir artış yaşandı. Kapasiteler yüksek oranlı kullanıldı. Cirolar Eylül ayında iç satışlar ve ihracattaki artışlara bağlı olarak önemli bir sıçrama gösterdi.
YÜKSELİŞ DEVAM ETTİ
İNŞAAT sektöründe mevcut işlere hızlı dönüş ile inşaat malzemeleri sanayi faaliyetleri de önemli bir ivme kazandı. Bu ivme büyük ölçüde ikinci çeyrek kayıplarını telafi etti. İnşaat sektörü kaynaklı ivmelenmenin en azından yılsonuna kadar sürmesinin beklendiği kaydedildi. İhracat siparişlerindeki artışlar üretim beklentilerini de destekledi. Beklentilerde temel belirleyici Kovid-19 salgınının yanı sıra ekonomi ve diğer alanlardaki mevcut riskler oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.