Yaz mevsiminin başlamasıyla klima başta olmak üzere birçok elektronik ürün için bakım, onarım ve montaj talepleri yükselişe geçti. Artan ihtiyaç karşısında tüketiciler, internet arama motorları üzerinden yetkili servislere ulaşmayı tercih ediyor. Ancak bu yöntem, kötü niyetli kişi ve firmalar tarafından suistimal ediliyor. Bazı dolandırıcı firmalar, sponsorlu reklamlarla arama motorlarında üst sıralarda görünerek, tüketicilere yetkili servis izlenimi veriyor. Bu firmalar, üretici ya da ithalatçı markaların logo ve isimlerini izinsiz kullanarak kendilerini "yetkili servis" olarak tanıtıyor ve vatandaşları mağdur ediyor.
SERBİS DEVREDE
Artan şikayetler üzerine Ticaret Bakanlığı, tüketicileri bu sahte servis tuzaklarından korumak için harekete geçti. Geliştirilen "Servis Bilgi Sistemi" (SERBİS) ile www. servis.gov.tr adresi üzerinden tüm yetkili servis bilgilerine güvenli ve hızlı biçimde ulaşmak mümkün hale geldi. Sahte servisler tarafından verilen hizmetler, tüketiciler için büyük risk taşıyor. Orijinal olmayan yedek parça kullanımı, ürünün garanti dışı kalması, eksik ya da hatalı müdahaleler nedeniyle cihazın zarar görmesi en sık karşılaşılan mağduriyetler arasında yer alıyor. Bazı durumlarda ise dolandırıcılar, uzaktan erişim bahanesiyle kişisel verilere bile ulaşabiliyor.
ŞİKAYET VE BİLDİRİM KANALLARI
Yetkili servis hizmeti alınmadan önce, cihazın üretici veya ithalatçı firma bilgisi mutlaka kontrol edilmeli. İnternette ulaşılan servis bilgileri ise SERBİS sistemi üzerinden doğrulanarak güvenli hizmet alınmalı. Şüpheli durumlarda ise tüketiciler, şu kanallardan şikayette bulunabilir:
.Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER)
.Ticaret Bakanlığı Resmi İnternet Sitesi

