Konut satışlarında yüzde 1.7 düşüş

Türkiye genelinde konut satışları Ocak ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 1.7 azalarak 86 bin 167 düzeyine geriledi. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) konut satış istatistikleri verilerine göre, "ipotekli satış" olarak nitelendirilen konut kredili satışlar ise aynı dönemler itibarıyla yüzde 3.5 artışla 33 bin 178 adete çıktı. Konut satışlarında, İstanbul 16 bin 587 konut ve yüzde 19.2 ile en yüksek paya sahip olurken, İstanbul'u, 9 bin 570 konut ve yüzde 11.1 ile Ankara, 5 bin 483 konut ve yüzde 6.4 ile İzmir izledi.

Türkiye genelinde ipotekli konut satışları bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 3.5 artış göstererek 33 bin 178 oldu. Toplam konut satışları içinde ipotekli satışın payı yüzde 38.5 oldu. İpotekli satışlarda İstanbul 7 bin 399 konut ve yüzde 22.3 pay ile ilk sırayı aldı. Toplam konut satışları içerisinde ipotekli satış payının en yüksek olduğu il yüzde 48.6 ile Denizli oldu.

YABANCILARA SATIŞLAR

Yabancılara yapılan konut satışlarında, Ocak 2015'te ilk sırayı 392 konut ile Antalya aldı. Antalya ilini sırasıyla 377 konut satışı ile İstanbul, 95 konut satışı ile Yalova, 81 konut satışı ile Bursa, 63 konut satışı ile Aydın ve 49 konut satışı ile Sakarya izledi. İlk satışlarda İstanbul 7 bin 293 konut ve yüzde 19.2 ile en yüksek paya sahip olurken, İstanbul'u 3 bin 694 konut satışı ile Ankara ve 2 bin 160 konut satışı ile İzmir izledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.