2018’de 341 milyar liralık satış yapıldı

TAPU ve Kadastro Genel Müdürlüğü (TKGM) Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı verilerine göre, geçen yıl Türkiye genelinde 2 milyon 500 bin 44 gayrimenkul satıldı. Konut, iş yeri, arsa ve tarla satışlarını kapsayan bu işlemlerden elde edilen harç geliri, 10 milyar 724 milyon lira olarak gerçekleşti. Geçen yıl satılan yaklaşık 2.5 milyon gayrimenkulün değeri ise 341 milyar lira oldu.
GAYRİMENKULÜN DEĞERİ ARTTI
TAPUDA el değiştiren gayrimenkul sayısı 2018'de önceki yıla göre azalırken, değer arttı. 2017'de 2 milyon 557 bin 543 gayrimenkul, 309 milyar 307 milyon liraya satılmıştı. 2018'de tapuda satışı gerçekleşen gayrimenkul başına ibraz edilen değer ise ortalama 136 bin 458 lira oldu.
Son 5 yılda tapuda satışı gerçekleştirilen gayrimenkul sayısı yüzde 16 artışla 2 milyon 152 binden 2.5 milyon adede yükselirken, satışlar karşılığında beyan edilen gelir yüzde 95 artışla 175 milyar liradan 341 milyar liraya ulaştı.
VERGI KAYBI ÖNLENECEK
COLDWELL Banker Türkiye Ülke Başkanı Gökhan Taş, gerçek değeri beyan eden alıcı ve satıcı sayısının çok az olduğunu söyledi. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın Türkiye'deki bütün ev, iş yeri ve arsaların gerçek değer haritasını çıkarmak için çalışmalara başladığını anımsatan Taş, "Bu yeni sistem sayesinde tapuda 6-7 milyar doları bulduğunu düşündüğümüz vergi kaybı da önlenecek. Ayrıca yıllık 2.5 milyon gayrimenkul satışında ibraz edilen 341 milyar liranın gerçekte 500 milyar liranın üzerinde olduğunu düşünüyoruz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.