1) 2014'te Cambridge Analytica adlı veri analiz şirketi, bir aracı kullanarak, isteyen Facebook kullanıcılarına bir anket uygulaması yükletiyor. Yükleyene de 1-2 dolar para veriyor.
4) Facebook gelen şikayetler üzerine "arkadaşlarının profil bilgilerini paylaşma" özelliğini kapattı ama iş işten geçmiş, Şirket o bilgileri çoktan toplamış, sizin davranışlarınızı inceleyip siyasi reklam modelleri oluşturmuştu bile...
5) Facebook olaylar büyümeye başlayınca analiz şirketine gönderdiği bir maille "bu topladığın bilgileri sil"diyor. Bu skandal için bir dava açmayı aklından bile geçirmiyor.
Şirket de Facebook'a verdiği yanıtta kuru kuru bende bilgi yok olanları da sildim diyor. Ancak bu bilgilerin silinmediğini çalışanları kısa süre önce itiraf etti. Facebook da silindiğine dair bir kanıt aramıyor.
8) Elde edilen bilgilerin ne kadar etkili bir propaganga aracına dönüştüğünü şöyle bir örnekle anlatabiliriz. Mesela muhafazakar, az eğitimli, paralı ve aşırı aktif bir grup belirliyorlar. Sonra bunlara, tam da hoşlanmayacakları bir dizi reklam sunuyorlar. Bu reklamlar gerçek gözüküyorlar ama diğer partinin pozisyonlarını abartılı biçimde destekliyorlar.
10) Bir yandan da karşıt gruplara moral bozucu içerik gönderiyorlar. Facebook, etnik kimliğinden gelir durumuna kadar bildikleri için insanları sandıktan vazgeçirecek, demokrasiye inancını zedeleyecek reklamlar gösteriyor.
14) Ve bu skandal yüzünden Facebook geçtiğimiz günlerde tam 50 milyar dolar değer kaybı yaşarken, şöyle savunma yaptılar:
"Bir güvenlik açığımız olmadı"