HaberlerGaleri"Simgelerin köprüsü"nde kırmızı beyaz kulelerin üçte biri göründü
"Simgelerin köprüsü"nde kırmızı beyaz kulelerin üçte biri göründü
İki ayak aralığı Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşunun 100'üncü yılıyla anlamlandırılarak 2023 metre olacak 1915 Çanakkale Köprüsü için Avrupa ve Anadolu yakalarında deniz içi ve kara çalışmaları aralıksız sürdürülüyor. Tamamlandığında "dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü" unvanını alacak köprünün ayaklarından her birinin yükseklikleri, Sütlüce ve Şekerkaya şantiyelerinde üst üste konulan kule bloklarıyla 110 metreye yükseldi
Giriş Tarihi: 31 Aralık 2019 16:14
ABONE OL
BU GALERİYİ PAYLAŞ
Avrupa ve Asya yakalarındaki şantiyelerinde üst üste konulan kule bloklarıyla ayaklardaki mevcut yükseklik 110 metreye geldi. Bu yükseklik, köprü ayaklarında üçte birlik bölümün tamamlandığı anlamına geliyor.
Çalışma kapsamında bölgede 3,5 milyon metreküp kazı yapıldı. Dolgu yapılacak 26 milyon metreküplük alanda ise 7 milyon metreküp gerçekleşme sağlandı.
Avrupa ve Asya ankraj bloğu imalatlarının ardından viyadük imalatlarına başlandı.
Viyadüklerin yerleştirileceği tabliyelerin imalatı ise sürüyor. Tabliyelerin sevki ise itme-sürtme metodu ile olacak. Operasyonlar 2020'nin ocak ayı itibarıyla gerçekleştirilecek.
Köprünün Avrupa yakasında 680 metre, Asya yakasında da 365 metre viyadük girişi bulunacak.
24 SAAT ARALIKSIZ VARDİYA Projede, Karayolları Genel Müdürlüğüne bağlı 100 personelin yanı sıra müşavir teşkilatında 103, yüklenici bünyesinde 568'i mühendis yaklaşık 3 bin 500 kişi çalışıyor. 165 iş makinesinin kullanıldığı projede 68'i köprü, 20'si yol yapımında olmak üzere 88 alt yüklenici, 24 saat vardiya usulüyle görev yapıyor.
Hizmete açıldığında uluslararası bir koridorun da tamamlayıcısı olacak 1915 Çanakkale Köprüsü, Avrupa'dan gelip Türkiye'nin dört bir yanına gidecek sürücü ve yolcular tarafından da yoğun olarak kullanılacak.
Malkara-Çanakkale Otoyolu ve 1915 Çanakkale Köprüsü'nün Türkiye ekonomisinin en gelişmiş bölgesi olan ve nüfusun önemli bir bölümünün yaşadığı Marmara ve Ege bölgelerindeki limanlar, demir yolu ve hava ulaşım sistemlerinin kara yolu ulaşım projeleri ile entegrasyonunu sağlayacak köprü, söz konusu bölgelerde ekonomik gelişime ve sanayinin ihtiyaç duyduğu dengeli bir planlama ve yapılanmanın oluşturulmasına imkan sunacak.