• BUGÜNKÜ YENİ ASIR
  • BIST
    %0.89
    78.384,78
    EURO
    -%0.86
    4,4760
    USD
    %0.66
    3,8608
    GBP
    %0.66
    3,8608
    CHF
    %0.66
    3,8608
    JPY
    %0.66
    3,8608
  • 25°C

Sağlıklı bir Ramazan için bu kurallara dikkat!

Taze ve de sıcacık pideyi fazla tüketmek... Şerbetli tatlıları bolca yemek... Uzun süren açlıktan sonra iftar sonrasında aniden mideye yüklenmek ve ideal porsiyon miktarını aşmak vücudun dengesini bozuyor

Sağlıklı bir Ramazan için bu kurallara dikkat!

Ramazan'da oruç tutarken değişen beslenme alışkanlıkları, iftarda gereğinden fazla ve hızlıca yemek yemek, iftar ile sahur arasında dengeli bir öğün düzeni oluşturamamak gibi etkenler vücudumuzu zorlayabiliyor.
Hal böyle olunca da kilo alımının yanı sıra halsizlik, hipoglisemi, hazımsızlık, sinirlilik, uyuklama hali, baş ağrısı ve dehidratasyon (sıvı kaybı) gibi yaşam kalitemizi düşürecek sağlık problemleri gelişebiliyor.
Dolayısıyla Ramazan'ı sağlıklı geçirmek için beslenmemizde bazı kurallara dikkat etmemiz çok önemli. Peki sıcakların kendini hisettirmeye başladığı bugünlerde oruç tutarken neler yapmalı, nelerden kaçınmalıyız? Beslenme ve Diyet Uzmanı Elif Nida Zafer sağlıklı bir Ramazan için dikkat etmeniz gereken kuralları anlattı, önemli önerilerde bulundu.

Sağlıklı bir Ramazan için bu kurallara dikkat!

EN AZ 3 ÖĞÜN YEMEK YİYİN

Sadece tek bir öğünde, örneğin iftarda tüm besinleri birden tüketip ara öğün ve sahur yapmadan oruç tutmak size gün içerisinde baş ağrısı, halsizlik ve hipoglisemi gibi sağlık problemleri olarak geri dönebiliyor.
Ayrıca oruç tutarken gün boyu alamadığınız, ancak vücudunuzun ihtiyacı olan besin öğelerini iftarla sahur arasında tamamlamalısınız.
Bunun için öğün sayısını arttırarak azar azar ve sık sık yemelisiniz. İftar ve sahur dahil olmak üzere en az 3 öğün tüketmeyi alışkanlık haline getirin.

Sağlıklı bir Ramazan için bu kurallara dikkat!

SUSATAN BESİNLERDEN KAÇININ

Sıcaklarda terle birlikte mineral kaybı da artıyor. Dolayısıyla Ramazan'da dikkat etmeniz gereken en önemli noktalardan biri, susatan besinlerden kaçınmak olmalı. Örneğin fazla miktarda tuz tüketmek ödeme yol açmasının yanı sıra susama hissini de artırıyor. Dolayısıyla salam, sucuk ve sosis gibi şarküteri ürünleri, turşu, tuzlu zeytin ve salamura ürünlerinden uzak durun.

Sağlıklı bir Ramazan için bu kurallara dikkat!

YAVAŞ YİYİN İYİ ÇİĞNEYİN

Uzun saatler süren açlığın ardından iftarda mideye aniden yüklenmek gibi önemli bir hataya düşebiliyoruz. Besinlerin rahat sindirilmesi, doygunluğu sağlamak ve gereksiz kalori almamak için yemekleri yavaş yemeyi ve iyi çiğnemeyi alışkanlık haline getirin.

Sağlıklı bir Ramazan için bu kurallara dikkat!

BEYAZ EKMEK VE PİDEDEN UZAK DURUN

Beyaz ekmek, poğaça, pasta ve börek gibi yiyecekler yüksek glisemik indeksli olup kan şekerini aniden yükseltiyor ve doygunluk sağlamıyorlar. Bunların yerine tam tahıllı ekmek, bulgur pilavı veya kepekli makarna gibi sağlıklı karbonhidratlar kan şekerinizi dengeleyerek iftardan sonra tekrar acıkmanızı engelliyor. Yine un ve şeker gibi basit karbonhidrat içerdiği için kan şekerini hızla yükselten pideyi sadece tadımlık olarak tüketmeye özen gösterin. Örneğin, iftarda bir çeyrek kadar pide yemeniz yeterli olacaktır.

BİZE ULAŞIN