• BUGÜNKÜ YENİ ASIR
  • İkindiye 23:55:00
  • BIST 78.384,78
    EURO 4,4760
    USD 3,8608
    GBP 3,8608
    CHF 3,8608
    JPY 3,8608

Aç kalmadan zayıflayın! Uzmanında tavsiyeler

Kilo vermek için uygulanan diyetlerde genelde uzun süreli açlık, yasaklar ve sürekli kalori hesaplamaları bulunuyor. Ancak bunları yapmadan da kilo vermek mümkün. Diyetisyen Merve Tuysuz, aç kalmadan, yasak koymadan, kalori saymadan eski tip diyetlere takılmadan mükemmel bir sistemle kilo verme yöntemleri hakkında tüyolar verdi. İşte kilo verirken dikkat edilmesi gerekenler...

Aç kalmadan zayıflayın! Uzmanında tavsiyeler

Diyetisyen Merve Tuysuz, kilo vermede kaloriler değil, besin değerleri yani o kalorilerin hangi besinlerden alındığının önemli olduğunu belirterek, "100 kkal içeren bir süt ile 100 kkal içeren bir baklava aynı şey değildir. İkisi arasındaki en önemli fark sindirimleridir.

Aç kalmadan zayıflayın! Uzmanında tavsiyeler

Kalori sayarak zayıflamaya kalktığınızda tek yönlü beslenmeye başlarsınız ki bu durumda da vücudunuza ihtiyacı olan besinleri vermemiş olursunuz. Vücudunuza her zaman ihtiyaç duyduğu besinleri vererek doğal ve sağlıklı beslenmeye çalışmalısınız. Beslenme yeterli dengeli ve kaliteli olmalıdır." dedi.

Aç kalmadan zayıflayın! Uzmanında tavsiyeler

Diyetisyen Merve Tuysuz, aç kalmadan, yasak koymadan, kalori saymadan eski tip diyetlere takılmadan maddeler halinde zayıflama tüyolarını şöyle sıraladı:

Aç kalmadan zayıflayın! Uzmanında tavsiyeler

"1- Besinleri Gruplandırın: Et, süt, tahıl, sebze, meyve ve yağ gruplarımız. Yediğiniz yemeklerin kalorilerini bilmenin bir anlamı olmaz, lakin hangi besin grubunu tükettiğinizi bilmek sizin için daha önemlidir.
Kalori hesabı denilince insanlar günlük ihtiyaçlarının tamamını sevdikleri tek bir yiyecekten bile kullanmak isteyebiliyor. Diyelim ki günlük ihtiyacınız 1700 kkal ve siz tüm gün sadece 1700 kkal lik yaş pasta yiyip başka bir şey yemiyorsunuz. İşte bu noktada sağlıklı beslenme gibi bir durum söz konusu bile olmuyor. Günlük ihtiyacınızda yediklerinizin çoğunu sağlıklı besinlerden sağlarsanız otomatik olarak aşırı ve sağlıksız yemek yemenin önüne geçen bir düzene sahip olursunuz.

Aç kalmadan zayıflayın! Uzmanında tavsiyeler

2- Yavaş yavaş iyice çiğneyerek yiyin: Hızlı yemek yemenin tokluk oluşturmada geç kaldığını biliyoruz. Yavaş yer iyi çiğnersek 10 dakika boyunca daha az yemek yemiş oluruz ve böylelikle tokluk sinyalimiz beyne ulaşmış olur. Bu duruma alışmak için yapılabilecek en önemli şey her lokmadan sonra çatalı bıçağı bırakmak olacaktır.

  • SON DAKİKA