HaberlerGaleri"Boğazın gerdanlığı" Çanakkale 1915 için çalışmalar hızlandı
"Boğazın gerdanlığı" Çanakkale 1915 için çalışmalar hızlandı
Dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü olacak "1915 Çanakkale Köprüsü" için boğazın her iki yakasındaki kara bağlantı noktalarında tamamlanan sondajların ardından çalışmalar hızlandı.
Giriş Tarihi: 31 Ocak 2018 15:48
ABONE OL
BU GALERİYİ PAYLAŞ
2 bin 23 metre orta açıklık, 770'er metre yan açıklıklar, 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleriyle köprünün toplam uzunluğunun 4 bin 608 metre olması öngörülüyor. "2x3" şeritli olarak trafiğe hizmet verecek köprünün tabliyesi ise yaklaşık 45,06 metre genişlikte ve 3,5 metre yükseklikte olacak. Tabliyenin her iki tarafında bakım onarım amacıyla kullanılacak yürüme yolları yapılacak.
DÜNYANIN EN BÜYÜK ORTA AÇIKLIKLI ASMA KÖPRÜSÜ
Tamamlandığında "dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü" unvanına sahip olacak köprü için 2 yaklaşım viyadüğü, 4 betonarme viyadük, 10 alt geçit köprüsü, 33 üst geçit köprüsü, 6 köprü, 43 alt geçit, 115 çeşitli ebatlarda menfez, 12 kavşak, 4 otoyol hizmet tesisi, 2 bakım işletme merkezi, 6 ücret toplama istasyonu inşa edilecek.
Boğazın gerdanlığı olarak nitelendirilen köprünün inşaatının başlamasıyla birlikte bölgedeki şantiye kurulum çalışmaları hızlandı. Kuru havuz imalatları kazı çalışmaları tamamlanıp grobeton ve seçme malzeme tesviye çalışmalarına ise devam ediliyor. Köprü kule kesonlarının oturacağı konumlarda deniz dibi tarama çalışmaları da tamamlandı. Asma köprüde ve otoyol güzergahında yapılacak proje çalışmaları ise görevli ekiplerce sürdürüyor. 19 Aralık'ta başlanan kamulaştırma çalışmaları ise sürüyor.
"BÖLGEMİZİ ÇOK ÖNEMLİ BİR KONUMA TAŞIYACAK"
Lapseki Belediye Başkanı Eyüp Yılmaz yaptığı açıklamada, köprünün, Trakya'dan Ege ve Akdeniz'e uzanan ulaşım hattında Çanakkale'yi Marmara Bölgesi'nde çok önemli konuma taşıyacağını söyledi. Yılmaz, 10 milyar liranın üzerinde yatırımla hayata geçirilecek köprünün temelinin 18 Mart'ta Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Binali Yıldırım tarafından atıldığını hatırlatarak, bölgedeki sondaj çalışmalarının tamamlanmasıyla fiziki çalışmalara başlandığını söyledi
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan'ın da katılımıyla Danimarka'nın başkenti Kopenhag'daki FORCE Technology Test Laboratuvarı'nda bir süre önce yapılan 1915 Çanakkale Köprüsü Kule Rüzgar Tüneli testinin başarıyla tamamlandığını anlatan Yılmaz, şöyle konuştu: