• BUGÜNKÜ YENİ ASIR
  • İkindiye 23:55:00
  • BIST 78.384,78
    EURO 4,4760
    USD 3,8608
    GBP 3,8608
    CHF 3,8608
    JPY 3,8608

Çocuklarda boy uzatan besinler

Çorukların boyunun uzamasına yardımcı olan besinler tüm annelerin en büyük destekçisi haline geldi. Küçük yaşta boy uzaması konusunda sıkıntı çeken çocuklar için takviye besinler büyük önem arz ediyor. Boy uzatan besinler hangileri? Çocuklar nasıl beslenmeli? Boy uzatan yiyecekler neler? İşte çocukların uzaması için yardımcı olan besinler..

Çocuklara boy uzatan besinler
Çocuklara boy uzatan besinler

Son yıllarda çocuklarda görülen boy uzama sıkıntısı için uzmanların çalışmaları tam gaz devam ediyor. Takviye besinlerin çocukların boy uzmasında büyük fayda sağladığını ifade eden sağlıkçılar, söz konusu besinleri tek tek açıkladı.

Çocuklara boy uzatan besinler
Çocuklara boy uzatan besinler

İşte uzmanların ebevynlere uyarı ve tavsiyeleri;

Beslenme dengesinde yüzde 50 karbonhidrat, yüzde 30 protein ve yüzde 20 yağ oranının yanında; et ve et ürünleri, süt ve süt ürünleri, meyve ve sebzeler, tahılgiller ve baklagilleri de günlük beslenmeye dengeli dağıtmalıyız. Buna karşın boy uzamasını etkileyen ve içerdiği vitaminler ve mineraller açısından bazı besin ögeleri öne çıkabiliyor.

Çocuklara boy uzatan besinler
Çocuklara boy uzatan besinler

Melatonin açısından zengin gıdalar arasında başı çeken kiraz, yer fıstığı, mısır, kuşkonmaz, domates, üzüm, nar, zeytin, brokoli, salatalık, arpa, yulaf ezmesi, ceviz ve ayçiçeği çekirdeği tohumu çocukların sağlıklı büyümesini büyük ölçüde destekliyor.

Çocuklara boy uzatan besinler
Çocuklara boy uzatan besinler

PROTEİNDEN ZENGİN BESİNLER

Çocuğunuzun boyunun uzamasını istiyorsanız protein içeren besinler tüketmesine büyük özen gösterin. Protein içindeki aminoasitler, vücut tarafından organlardan kemiklere kadar tüm dokuları oluşturmak için kullanılıyor. Yapılan çalışmalar otla beslenen sığır etinin, sağlıklı hücrelerde rol oynayan bir aminoasit olan L-orthinine sentezlenmesine yardımcı olduğunu ortaya koyuyor. Merada yetiştirilen tavuk ve yumurta da proteinden son derece zengin besinler arasında yer alıyor.

Çocuklara boy uzatan besinler
Çocuklara boy uzatan besinler

D VİTAMİNİNDEN ZENGİN BESİNLER

Kemikleri sağlıklı ve fonksiyonel tutmak için D vitamini gerekiyor. Ton balığı, uskumru, somon, peynir ve yumurta sarısı gibi yiyecekler tüketmek D vitamini seviyesinin yüksek olması açısından önem taşıyor.

  • SON DAKİKA