• BUGÜNKÜ YENİ ASIR
  • İkindiye 23:55:00
  • BIST 78.384,78
    EURO 4,4760
    USD 3,8608
    GBP 3,8608
    CHF 3,8608
    JPY 3,8608

Fazla şekere dikkat! O hastalığa davetiye çıkarıyor

Çikolata, baklava gibi tatlılar, gazlı içecekler, hazır meyve suları gibi basit şeker kaynakları organ yağlanmasına yol açarak kanser riskini artırıyor. Şeker hastalarının kansere yakalanma riskinin diğer kişilere oranla 3 kat daha fazla olduğunu belirten İç Hastalıkları ve Tıbbi Onkoloji Uzmanı Prof. Dr. Canfeza Sezgin, "Yoğun şekerli gıdalar tüketmek kansere karşı korunmamızı sağlayan doğal antioksidan sistemimizi yarı yarıya azaltır" dedi. İşte şekerin zararları...

Fazla şekere dikkat! O hastalığa davetiye çıkarıyor

Şekerli gıdaların tüketimi ve kanser hastalığı arasındaki ilişki yıllardır tartışılıyor. Son bilimsel yayınların tartışmaları sona erdirecek nitelikte olduğunu anlatan İç Hastalıkları ve Tıbbi Onkoloji Uzmanı Prof. Dr. Canfeza Sezgin, basit şekerli gıdaların zararları hakkında önemli açıklamalarda bulundu.

Fazla şekere dikkat! O hastalığa davetiye çıkarıyor

ORGAN YAĞLANMASI KANSERLERİ HIZLA ARTIYOR
Araştırmaların basit şekerli gıda tüketiminin insülin direnci, şeker hastalığı, şişmanlık gibi hastalıklarında görülme sıklığını artırdığı yönünde olduğunu ifade eden Prof. Dr. Canfeza Sezgin, "Bu hastalıkların kanserle ilişkili olduğunu biliyoruz. Basit şekerli gıda kullanımı tek başına kansere neden olmasa bile eşlik ettiği hastalıklar kanserin yandaşları.

Fazla şekere dikkat! O hastalığa davetiye çıkarıyor

Son yıllarda giderek artan kanserler arasında karaciğer pankreas ve safra yolları kanserleri var. Bunun en önemli nedeni de organ yağlanmasıdır. Sigara ile ilişkili kanserler dünyada azalırken organ yağlanması ile ilişkili kanserler artıyor. Bunların altında da fruktoz bazlı şekerli gıdaların tüketiminin yattığını vurgulayabiliriz" diye konuştu.

Fazla şekere dikkat! O hastalığa davetiye çıkarıyor

MEYVE TÜKETİMİNDE PORSİYONU ATLAMAYIN
Basit şekerli gıdaların içinde en tehlikeli olarak meyve sularını gösteren Prof. Dr. Canfeza Sezgin meyvenin doğal haliyle tüketilmesi uyarısında bulunarak şöyle devam etti:

"Tatlılar da basit şeker kaynakları arasında yer alır. Evde yapılan sütlaç, muhallebi, baklava gibi gıdaları şekerli ve gazlı içecekleri düzenli tüketim alışkanlığı haline getirdiğimizde bu sağlığa zararlı basit şekerli gıda tanımına girer. Meyvelerin ham meyve olarak dondurulmuş veya taze meyve olarak tüketilmesi daha sağlıklıdır.

Fazla şekere dikkat! O hastalığa davetiye çıkarıyor

Şeker katılmamış hoşaf, komposto ya da şeker katılmayan reçeller bunlar sağlıklı tüketilebilecek formlardadır. Meyve suyu tükettiğinizde hata yaparsınız. Çocukların meyve suyu tüketimi aşırıya kaçmamak kaydıyla faydalı görülebilir. Erişkinler ise meyve suyundan ziyade meyvenin kendisi tüketilmelidir. Meyvenin lifli yapısı fruktoz bazlı şekerin hızlı emilimini engeller. Fruktoz bazlı şeker de organ yağlanmasına yol açar. Bu da insülin direnci, şeker hastalığı ve sonrasında kanser riskini artırır. Günde 1-2 porsiyon meyve tüketilmeli. Her meyvenin porsiyon miktarı öğrenilip ona göre tüketilir. Özellikle anne adaylarının bu konuda çok dikkatli olması lazım. Ekmek, makarna, pilav, patates, havuç gibi gıdalar günlük şeker ihtiyacımızı karşılıyor. Bunlar basit şekerden ziyade farklı besinleri de içeren lif, az miktarda da olsa protein, mineral ve vitaminleri içeren sağlıklı şeker kaynağıdır."

  • SON DAKİKA