• BUGÜNKÜ YENİ ASIR
  • İkindiye 23:55:00
  • BIST 78.384,78
    EURO 4,4760
    USD 3,8608
    GBP 3,8608
    CHF 3,8608
    JPY 3,8608

Kilo almak isteyenler buraya! Hangi besinler tüketilmeli?

Bu sefer diyet yapanlara değil, kilo almak isteyenlere önerilerimiz var. Bazı insanlar, kilo almak için çabalar. Bu konuda çeşitli araştırmalar yapar. Bu araştırmaların bazılarını derledik. Kilo almak isteyenlerin işine yarayacak altın bilgiler için haberin detaylarına mutlaka bakın. Kilo almak için sadece beslenme şeklimize dikkat etmek yeterli olmayabilir. İşte diğer püf noktaları...

Kilo almak isteyenler buraya! Hangi besinler tüketilmeli?

Aşırı kilolu olmak sağlığa zararlı. Ancak aşırı zayıf olmak da sağlığımız için olumsuz bir durum. Aşırı zayıflık nedeniyle, vücut direncimiz düşebilir, yetersiz beslenme kaynaklı hastalıklar baş gösterebilir.

Peki, sağlıklı bir vücut için kilo almanın yolları neler?

Kilo almak isteyenler buraya! Hangi besinler tüketilmeli?

Vücut kitle indeksi 18,5'un altında olma durumu 'zayıflık' olarak tanımlanır. Zayıflık bağışıklık sisteminin daha düşük olmasına, depresyona eğilimin artmasına yol açar.

Kilo almak isteyenler buraya! Hangi besinler tüketilmeli?

AZ VE SIK YİYİN

Mide hacminzi yavaş yavaş arttırmak için tek seferde daha küçük porsiyonlar tercih edin. Ancak gün içinde küçük porsiyonlarla öğün sıklığı arttırarak daha fazla besin alımı sağlanmalı.

Kilo almak isteyenler buraya! Hangi besinler tüketilmeli?

KALORİ ALIN

İnsan vücudu her gün yakmak için kaloriye ihtiyaç duyar. Sağlıklı kilo almanın da en önemli adımı ise kaloridir. Yani her gün yakılan kalori miktarından daha fazla kalori almayı hedeflemek gereklidir. Her gün yakılan kaloriden 300-500 kalori daha fazla almak sağlıklı kilonun en önemli maddesidir.

Kilo almak isteyenler buraya! Hangi besinler tüketilmeli?

PROTEİN ŞART

Kas denince akla protein gelir. Çünkü kas hücreleri protein aracılığıyla oluşur ve gelişir. Protein olmadan bu fazla alınan kalorilerin çoğu vücut yağına dönüşebilir.

Yapılan araştırmalar da yüksek proteinli bir diyetin kilo arttırdığını söylemektedir. Kilo almak istiyorsanız kilogram başına 1,5-2 gram protein almak uygun olacaktır. Özellikle yüksek proteinli gıdalar; et, balık, yumurta, baklagil, süt ürünleri vb. tüketmek size katkı sağlar.

  • SON DAKİKA