HaberlerGaleri‘Tarım bitti’ diyenlere inat kendi traktörünü üretti
‘Tarım bitti’ diyenlere inat kendi traktörünü üretti
Uzun yıllar çeşitli traktör markalarının bayiliğini başarı ile yürüten Mehmet Şimşeker, kendi adıyla yerli traktör üretimine başladı. Mehmet Şimşeker, kapanan Uzel traktörlerinin eski çalışanlarını kadrosuna katarak ürettiği traktör ile 5 yıl içinde yılda 10 bin adet satış hedefliyor.
Giriş Tarihi: 11 Nisan 2018 13:12Güncelleme Tarihi: 11 Nisan 2018 13:13
ABONE OL
BU GALERİYİ PAYLAŞ
UZEL'in boşluğu 10 yıldır kapanmadı
Kapanan Uzel'in ürettiği model seriyi devam ettirdiklerini belirten Mehmet Şimşeker, "Uzel'in kapanmasıyla sektörde oluşan boşluk 10 yıldır kapanmadı. Tedarikçileri iş yapamaz hale geldi. Biz çalışanlarının bir bölümünü işe aldık. Beraber yola çıktık. Uzel'in kapanmasıyla birlikte sektörde büyük bir boşluk oluştu. Tedarikçisinden çiftçisine kadar bu boşluk hala doldurulamadı. Biz ürettiğimiz modellerle hem tedrarikçilere iş üreteceğiz hem de eski çalışanlarını büyüdükçe işe almaya devam edeceğiz" dedi.
KAPANAN UZEL'İN ÇALIŞANLARI İŞE ALINDI
Yüzde 100 Türk sermayesi ile üretilen ve Uzel'in 2008'de ürettiği modelin devamı olan Mehmet Şimşeker traktörleri 62 bin TL'den başlayacak ve şimdilik iki model olacak, daha sonra ise talebe göre modeller çeşitlendirilecek. Kapanan Uzel fabrikasının 22 personeli ile hayata geçirilen, 08 serisi Perkins motora sahip 240 beygirlik traktör, kendi segmentinde en uyumlu senkromeç şanzıman modifikasyonu sayesinde maksimum performans ve yüzde 20 yakıt tasarrufu sağlıyor. Mehmet Şimşeker (MŞ) traktör aynı işi 10 saat yerine 7 saatte yapıyor.
ÇİFTÇİ HALA MEKANİK İSTİYOR
Mehmet Şimşeker, çevresindeki insanların Türkiye'de tarımın bittiğini söylemesinin aksine traktör üretimi kararı aldıklarını belirterek, "Türkiye'de tarım bitmez, daha yeni başlıyoruz. 1995'te toplam ülkemizde yılda 30 bin traktör satılıyordu. Şimdi 73 bin adet satılıyor" diye konuştu.
Mehmet Şimşeker, çiftçinin hâlâ eski kasa traktör istediğinin de altını çizdi. Şimşeker, "Ülkemizde traktör bakımlarında kalifiye eleman yetersiz. Çiftçi, mekanik traktör arıza yapsa bile kendisi yürütebilir. Elektronik traktör için bazen İngiltere'den servis bekleniyor. Dokuz yaşımdan bu yana babamın yanında traktör bayiliği yapıyorum. Elimizden altı marka geçti. Hepsinin artılarını ve eksilerini değerlendirerek çiftçinin talebi doğrultusunda en iyi traktörü ortaya çıkardık" dedi.
YÜZDE 20 YAKIT TASARRUFU
Diğer markalara 250 saatte bir periyodik bakım öneren Perkins Motor, Mehmet Şimşeker traktörüne ise 500 saatte bir bakım garantisi veriyor. Hem düşük periyodik bakım maliyeti hem de yakıt tasarrufu ile çiftçi, 10 yıl içinde traktörün bedelinin yarısının amorti edebiliyor. "En büyük avantajımız servis sonrası hizmetler ve yedek parça. 2 + 2 toplam 4 yıl garanti veriyoruz" diye konuşan
Mehmet Şimşeker, "Yaklaşık 3 bin 500 parçadan oluşan traktörün Avusturya'daki TÜV testlerini başarıyla geçti. Kaliteniz iyiyse kimse size engel olamıyor. Biz çiftçinin gerçek ihtiyacına yönelik traktör ürettik" dedi.
"YÜKSEK BEYGİRE KOTA ŞART"
Şimşeker, traktör kullanımında ise çiftçinin bilinçlendirilmesi gerektiğini ifade ederek: "Eskiden arazi aynı, nüfus daha azdı. Nüfus 60 milyondan 80 milyona çıktı. Araziler bölündü. Tarlaların bölünmesi traktör satışının artmasına sebep oldu. Bir ailede baba ölünce çocukların hepsi kendi traktörünü aldı. Bu şekilde bakarsanız, şu anki traktör sayısı gerçek ihtiyaç değil. Şu an yılda yaklaşık 73 bin traktör satılıyor. Bunun ise yüzde 90'ı ithal. Bu sayı normalde 40 bin olması lazım. Eskiden 50 beygirli bir traktör üç köyün işini görürdü. Ayrıca çiftçiler, ihtiyacının dışındaki yüksek beygir motora 60 bin Euro ödüyor. Halbuki dörtte bir fiyatına ihtiyacı olanını alabilir. Falan komşu çift çeker almış, ben de alacağım anlayışı var. Traktörde beygir güçlerine kota getirilmesi lazım. En büyük yanlışlardan biri de yüksek beygirli traktörlerin banka kredilerine teşvik verilip, düşük beygir gücüne bu teşvikin verilmemesi. Biz Cumhurbaşkanımıza bu yanlışı anlatacağız."