• BUGÜNKÜ YENİ ASIR
  • İkindiye 23:55:00
  • BIST 78.384,78
    EURO 4,4760
    USD 3,8608
    GBP 3,8608
    CHF 3,8608
    JPY 3,8608

Virüslere karşı güçlü bağışıklık sistemi için neler tüketmek gerekir?

Çin'in Vuhan kentinde başlayan ve tüm dünyayı etkisi altına alan koronavirüs ile mücadelede en önemli etkenlerden biri de güçlü bağışıklık sistemi. Diyetisyen Hilal Yazıcı, virüslere karşı koyarak hastalıkları atlatabilmek için güçlü bir bağışıklık sisteminin şart olduğunu söyledi. Peki bağışıklık sistemini güçlendirmek için tüketilmesi gereken besinler nelerdir? İşte detaylar...

Virüslere karşı güçlü bağışıklık sistemi için neler tüketmek gerekir?

Dyt. Hilal Yazıcı, vücudun bağışıklık sistemini yükseltecek beslenme önerilerinde bulundu. Bağışıklık sisteminin gardını kısıtlayıcı diyetlerle düşürmemek gerektiğini ifade eden Dyt. Hilal Yazıcı, "Yeterli ve dengeli beslenerek sağlıklı bir yaşam tarzı benimsenmelidir. Uzun süre açlıklar bu dönemde vücut direncimizin düşmesine sebep olabilir. 3-4 saat aralıklarla öğün tüketmek kan parametrelerinin dengesi için daha uygundur" dedi.

Virüslere karşı güçlü bağışıklık sistemi için neler tüketmek gerekir?

OMEGA 3 YAĞ ASİTLERİ VÜCUT DİRENCİNİ ARTIRIYOR
Her gün 1 adet yumurta ve 1 porsiyon et tüketilebileceğini söyleyen Dyt. Hilal Yazıcı, "Yeterli protein tüketimi yapım ve onarımda büyük rol oynuyor. Yoğurt gibi probiyotik kaynakları; sarımsak, turşu gibi prebiyotik kaynakları bağışıklık sistemi için oldukça önem arz etmektedir.

Virüslere karşı güçlü bağışıklık sistemi için neler tüketmek gerekir?

Her gün 2 porsiyon fermente süt ürünleri ve az tuzlu sarımsaklı turşu tüketilebilir. Haftada 1-2 gün mutlaka balık tüketilmelidir. Bitkisel omega 3 kaynağı olan ceviz de ara öğünlere ilave edilebilir. Omega 3 yağ asitleri vücut direncini artırmaktadır" diye konuştu.

Virüslere karşı güçlü bağışıklık sistemi için neler tüketmek gerekir?

MEVSİM MEYVELERİ BAĞIŞIKLIK SİSTEMİ İÇİN FAYDALI
Sebze ve meyve tüketiminin ihmal edilmemesi gerektiğine de vurgu yapan Dyt. Hilal Yazıcı, "Birçok vitamin ve minerali içerisinde barındıran mevsim sebzeleri günde 4-5 porsiyon tüketilebilir. Bol yeşillikli salataları protein kaynaklarıyla tüketmeniz biyoyararlanımı artıracaktır.

Virüslere karşı güçlü bağışıklık sistemi için neler tüketmek gerekir?

Antioksidan özellikleriyle ve özellikle C vitamini içerikleriyle mevsim meyveleri de bağışıklık sistemi üzerinde oldukça faydalıdır. Portakal, mandalina, kivi greyfurt gibi yüksek C vitamini içeren meyveleri ve antioksidan kapasitesi yüksek kırmızı meyveleri sıklıkla tüketmekte fayda var" şeklinde konuştu.

  • SON DAKİKA