Konuşulan reklam mahkemelik oldu

Önceki akşam 41 televizyon kanalında aynı anda gösterilerek bir anda tüm Türkiye'de konuşulan Peak reklamı ile ilgili skandallar arka arkaya patladı. Önce reklam filminin çalıntı olduğu ortaya çıktı. Birkaç saat sonra da firmadan kampanyanın durdurulduğu ve reklam ajansına dava açılacağı duyuruldu. Yerli oyun şirketi Peak Games, önceki gece 41 ulusal televizyon kanalında aynı anda yayınlanan reklamıyla tüm dikkatleri üzerine çekti. Peak'in bünyesine katmak istediği yeni çalışanlara yönelik olarak başlattığı reklam kampanyası için hazırlanan reklam filmi, kısa sürede sosyal medyada da gündem oldu. Reklamın yarattığı büyük etkinin yanında çalıntı çıkması da çok konuşuldu. Büyük etki yaratan reklam, aslında Audi'nin 2017 yılında İsveç'te yayınlanan "Safety Code" adlı reklamın bire bir aynısıydı.

"AYNI ANDA ÖĞRENDİK!"
Konuyla ilgili olarak bugün Peak, Twitter hesabından bir açıklama yaparak reklamı hazırlayan Medina Turgul DDB hakkında hukuki süreç başlattıklarını ve kampanyayı durdurduklarını duyurdu. Açıklamada şu ifadeler yer aldı: "Reklam filmimizin özgün olmadığını, hepinizle aynı anda öğrendik. Karın ağrımızı ve üzüntümüzü tarif etmemiz imkansız. Yaratıcı işlerde fikirlerin özgün olması bizim için çok değerli, bu nedenle tüm reklamları durduruyoruz. Ajans'la 3 aylık tüm görüşmelerimiz kayıt altında. Sadece Türkiye değil, Ajans'ın bağlı olduğu network'e Amerika'da da hukuki süreci başlatarak sonucu sizlerle paylaşacağız."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.