• BUGÜNKÜ YENİ ASIR
    CHF 3,8608
    JPY 3,8608

Dünyada bir ilk! () paylaştı! İşte o

10.04.2019, 16:31 Güncelleme Tarihi: 10.04.2019,17:01

Dünya çapında 200 bilim insanından oluşan bir ekip bugün ilk kez bir kara deliğin () fotoğrafını paylaştı. Fotoğrafın dünyanın farklı yerlerinde bulunan 8 teleskoptan toplanan verilerle elde edildiği belirtiliyor. İşte o ...

NASA, 2012 yılında bir kara deliğin çevresini gözlemlemek amacıyla Event Horizon Teleskobu'nu inşa etti. Teleskop, o günden beri kara delik hakkında veri topluyordu. Merakla beklenen kara delik fotoğrafı da sonunda NASA tarafından yayınlandı. NASA kara delik fotoğrafı paylaşarak dünyada bir ilki gerçekleştirmiş oldu.

Bu olayın yaşanması ile birlikte dünyada da bir ilk gerçekleştirilmiş oldu. İlk kezbir kara delik fotoğraflamak mümkün oldu. Bu önemli fotoğrafın ve bulguların Astrofizik dünyasında bir dönüm noktası olabileceği belirtildi. Zira kara deliklerin çevresi evrenimizdeki en korkunç ve gizemli yerlerden biri olarak gösteriliyor. Kara delikler; kendisine yaklaşan yıldızları, gezegenleri, gazı, tozu ve her çeşit elektromanyetik radyasyonu geri döndürülemez şekilde yutuyor ve yok ediyor.

Harvard & Smithsonian Astrofizik Merkezinde, Event Horizon Teleskopu Direktörü Astrofizikçi Sheperd Doeleman Reuters'a yaptığı konuşmada: " Bir kara deliğin fotoğrafını çekmek oldukça vizyoner bir proje. Söz konusu projede dünya çapında 200 ortaklığa sahibiz." dedi. Proje NASA'nın liderliğinde olsa da birden fazla ülkenin katılımıyla sonuca ulaştı.

Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Bilim Vakfı'nın düzenlediği basın toplantısıBrüksel, Santiago, Şangay, Taipei ve Tokyo'da eş zamanlı olarak yapıldı. Toplantı da kara delik haricinde de uzay ile ilgili önemli veriler paylaşıldı.

Dünyada bir ilk! NASA kara delik (black hole) fotoğrafı paylaştı! İşte o görüntü haberine yapılan yorumlar ( yorum)

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan YENİ ASIR veya yeniasir.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Turkuvaz olarak kişisel verilerinizi işliyor, aynı zamanda kanunlarda öngörülen teknik ve idari tedbirleri alarak bu verilerinizin korunması için elimizden gelen tüm çabayı gösteriyoruz. İşlenen kişisel verilerinize ilişkin aydınlatma metnine veri politikası sayfasını ziyaret ederek ulaşabilirsiniz.
BİZE ULAŞIN