Aşk-ı Memnu ve Kurtlar Vadisi, ilaç gibi geldi

İzmir Tepecik Eğitim Hastanesi'nde 4 hekimin yaptığı araştırmaya göre, perşembe akşamı acil servise giden hasta sayısı yüzde 30 azalırken, ertesi gün iki kart artış gösteriyor

ERKAN DOĞAN (HABER MERKEZİ)
İzmir Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesi Acil Servis doktorlarının yaptığı çalışmada, 'Aşk-ı Memnu' ve 'Kurtlar Vadisi' dizilerinin yayınlandığı perşembe akşamları, acil servise yapılan hasta başvurularının azaldığı görüldü. Doktorlar, dizilerin yayınlandığı perşembe günü, hastanenin acil servisine başvuran hasta sayısının yüzde 30 oranında azaldığını ortaya koydu. İlginç çalışma, Antalya'da düzenlenen 5. Türkiye Acil Tıp Kongresi'nde bilimsel bildiri olarak sunuldu.
BİR AY SÜRDÜ
İzmir Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesi Acil Tıp Kliniği'nde görevli Hastane Başhekim Yardımcısı Dr. Özge Duman Atilla, Dr. Deniz Oray, Dr. Kerim Acar, Dr. Nilay Tefennioğlu, hastanelerinin acil servisinde 1-31 Mayıs 2009 tarihleri arasında 'Acil Servis Kalabalığının, Televizyon Programlarının Reyting İlişkisi' konulu bir araştırma yaptı. Doktorlar bir ay boyunca, 24 saat içerisinde acil servise gelen hasta sayılarını tespit etti. Hekimler, hasta sayılarıyla reyting oranlarını karşılaştırdı. Acil servise başvuran hasta sayısının, Kurtlar Vadisi ve Aşk-ı Memnu dizilerinin yayınlandığı perşembe günü, diğer günlerin aynı saatlerine (20.00-24.00) göre, yüzde 30 oranında azaldığı ortaya çıktı.
Reytingi yüksek programların, acil servislere başvuruları düşürdüğünü belirten Dr. Atilla, şu bilgileri verdi:
"Bir ay içerisinde acil servise toplam 16 bin 695 hasta başvurdu. Günlük hasta ortalaması ise, 539 kişi oldu. Araştırmada hasta başvuru saatlerini de takip ettik. En çok hasta başvurusunun 20.00-22.00 saatleri arasında olduğunu gördük. Bu yoğunluğu 18.00-20.00 ve 22.00-24.00 saat aralıkları takip etti. Özellikle perşembe günleri yayınlanan ve günün en yüksek "reyting" değerini alan Aşk-ı Memnu ve Kurtlar Vadisi dizilerinin yayınlandığı saatlerde, hasta sayısında ciddi bir düşüş yaşandığını gördük. Anlaşılan o ki, reytingi yüksek programlar, hastalara ilaç gibi geliyor."
20.00-24.00 ARASI
7 Mayıs 2009 (Perşembe) 21
8 Mayıs 2009 (Cuma) 34
14 Mayıs 2009 (Perşembe) 18
15 Mayıs 2009 (Cuma) 44

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.