Ayakdaş olmadan asla

Cumhurbaşkanı ve dış ticaret heyetinin her yurtdışı gezisine götürdüğü İzmirli ayakkabıcı Ahmet Ayakdaş, iş bağlantılarıyla firmasını marka haline getirdi

SİNAN DOĞAN (HABER MERKEZİ)
İzmirli ayakkabıcı Ahmet Ayakdaş, Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ve Dış Ticaretten Sorumlu Devlet Bakanı Zafer Çağlayan'ın başkanlık yaptığı dış ticaret heyetlerinin vazgeçilmez isimlerinden biri oldu. Ayakdaş markasıyla İzmir'in Işıkkent ve Sarnıç semtlerindeki tesislerinde günlük 5 bin çift ayakkabı üretip ihraç eden 54 yaşındaki Ahmet Ayakdaş, 7 ay içinde 15'den fazla ülkeye yapılan resmi ticaret heyetlerinde yer aldı. Ayakdaş'ı 5 gezisine katıldığı Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ün de çok sevdiği, hatta seyahate çıkarken uçağa bindiğinde "Ahmet burada mı?" diye sorduğu belirtildi. Bakan Çağlayan'ın ise yurtdışına gitmeden önce telefon açıp, "Gidiyoruz, geliyor musun?" diye gezilere davet ettiği Ayakdaş, Karadağ'da Cumhurbaşkanı Gül, Yunanistan'da ise Bakan Zafer Çağlayan'ın devreye girmesi sayesinde iş bağlantıları kurdu. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın dün başlayan ve Brezilya, Arjantin, Şili'yi kapsayan bir haftalık Güney Amerika gezisine de katılan tek Egeli işadamı Ayakdaş, "Bu geziler sayesinde sıfır olan markalı ihracatımıza tekrar başladık ve ciddi rakamları yakaladık. Bu gezilerde Türkiye'nin de ne kadar büyük ülke olduğunu öğrenmiş oldum" dedi.
İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş ise Cumhurbaşkanı Gül'ün yurtdışı gezilerinde "Ahmet burada mı?" dediğini aktararak, "İTO Meclis Üyesi olan Ahmet Ayakdaş ile gurur duyuyoruz" dedi. Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı Mehmet Büyükekşi, Ahmet Ayakdaş'ın kendi sektöründe çok önemli bir yeri olduğunu belirterek, belirli ihracat potansiyeli olan ve sanayici kimliğine sahip işadamları gibi Ayakdaş'ı da gezilere davet ettiklerini söyledi. Büyükekşi, "Ahmet her gittiği seyahatte, en zor pazarlarda bile az veya çok sipariş alıyor" diye konuştu.
KEÇİ ÇOBANIYDI
Aslen Aydınlı bir yörük ailesinden olan Ayakdaş, çocukluğunun çobanlık yaparak, Aydın Dağları'nda keçi güderek geçtiğini belirtti. Ayakkabıcılığa 1974'te çırak olarak başladığını kaydeden Ayakdaş, 1980'de kardeşleri ile 12 çift ayakkabı üreterek, ilk defa üretime geçtiklerini söyledi. Soyadlarını marka yapmayı başardıklarını, kısa sürede iç piyasaya ve yurtdışına ayakkabı gönderdiklerini ifade eden Ayakdaş, "Dövizin düşmesinden dolayı 4-5 yıl önce ihracatı tamamen bıraktık. Hayatım Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ile geçtiğimiz Ekim ayında yaptığımız Pakistan ve İran gezisi ile tamamen değişti. Bu geziden iyi sonuçlarla döndük. Hatta Pakistan'da ortaklık teklifi bile aldık. Ondan sonra tüm resmi heyetlere katılıp dünyayı dolaşıp, Ayakdaş'ı uluslararası marka yapmaya karar verdim" dedi.
İlk resmi gezisi olan Pakistan ziyaretine Türkiye İhracatçılar Meclisi'nin davetlisi olarak katıldığını belirten Ayakdaş, ürünlerini tanıtmak için gösterdiği çabanın Devlet Bakanı Zafer Çağlayan'ın ilgisini çektiğini söyledi.
KEFİL OLDULAR
Ayakdaş, Bakan Çağlayan'ın kendisine 'Ben de sanayicilikten geliyorum, çalışkan sanayicileri severim. Bundan sonra bu gezilere mutlaka katıl' dediğini aktardı. Ayakdaş, Cumhurbaşkanı Abdullah Gül ile Hindistan, Bangladeş, Pakistan, Katar, Karadağ; Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ile Libya, Ürdün, Suriye, Yunanistan, Pakistan, İran, İngiltere; Devlet Bakanı Zafer Çağlayan ile Hollanda ve Yunanistan gezilerine katıldığını söyledi.
Ticaret gezilerinde Cumhurbaşkanı Gül, Başbakan Erdoğan ve Bakan Çağlayan'ın büyük desteklerini aldığını vurgulayan Ayakdaş, "Karadağ'da işadamlarına sunum yaparken heyecanlandım ve 5 bin çift ayakkabı yerine 55 bin çift ayakkabı dedim. Cumhurbaşkanı heyecanlandığımı ve yanlış rakam söylediğimi fark edip gülümsedi. Karadağlı işadamlarına beni kendisi tanıttı. Bu şekilde binlerce ayakkabılık sipariş aldım. Devlet Bakanı Zafer Çağlayan da Yunanistan'ın en büyük ayakkabı alıcısına kartvizitini vererek bana kefil oldu. Yurtdışı ziyaretleri bereketli oldu. Ocak'taki İzmir Ayakkabı Fuarı'nda 3 gün içinde, 2 aylık üretimimizi satmayı başardık" dedi.
Şu an ürettikleri her 10 ayakkabıdan birini ihraç ettiklerini kaydeden Ayakdaş, İstanbul ve İzmir ayakkabı fuarlarına bayilik vermek için 30 ülkeden misafir çağırdıklarını söyledi. Bakan Çağlayan'ın kendisinden yeni yatırım yapıp işleri büyütmesini istediğini ifade eden Ayakdaş, en kısa sürede bu dileği yerine getireceğini belirterek, "Başbakanımız 'Her işletme bir işçi alsın' diyor. Biz en az 10 işçi alacağız" diye konuştu.
Özdilek'e 20 bin çift satış yaptı
Ayakdaş, Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı Mehmet Büyükekşi'ye ait Polaris markasına ve Bursalı işadamı Hüseyin Özdilek'in sahibi olduğu Özdilek'e de üretim yaptıklarını söyledi. Ayakdaş, "Mart ayında Londra'daki bir fuara Özdilek'in patronu Hüseyin Özdilek'le katıldık. Fuar dönüşünde kendisiyle tanıştım ve Bakan Çağlayan'ın desteği ile 20 bin çift ayakkabı bağlantısı yaptım. Hatta Bakan Çağlayan 'Neden 40 bin çift olmasın' diyerek bizi teşvik etti" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.