Türkler kadın yönetici istemiyor

Türkiye Personel Yönetimi Derneği (PERYÖN) araştırmasına göre, çalışanların büyük bölümü erkek yöneticiyle çalışmak istiyor. PERYÖN, cinsiyetin iş hayatındaki rolünü belirlemek için kişilerin yönetici tercihleri konusunda bir anket çalışması gerçekleştirdi. ''Seçim şansınız olsa doğrudan bağlı olduğunuz yöneticinin kadın mı erkek mi olmasını tercih edersiniz?'' sorusu üzerine gerçekleştirilen online anket sonuçlarına göre, erkek yöneticiler yüzde 62, kadın yöneticiler ise yüzde 20 oranında tercih ediliyor. Katılımcıların yüzde 18'i ise bu konuda cinsiyet ayrımı yapmadığını belirtti.
PERYÖN açıklamasına göre, Türkiye'de kadınların erkeklere kıyasla daha ileri yaşlarda üst düzey yönetici olduğu gözlenirken, Avrupa ülkelerine bakıldığında kadın yönetici sayısı hızla artıyor. Türkiye'de yönetici adaylarının cinsiyet dağılımına bakıldığında erkek yöneticilerin oranı yüzde 60, kadın yöneticilerin oranı ise yüzde 40 düzeyinde. Dünya genelinde üst düzey yönetici olma yaşı 40-45 aralığı olarak belirtilirken, 30'lu yaş dilimleri ile en genç yöneticiler İsveç'te yer alıyor. Almanya, Fransa, Hollanda ve İspanya'da erkek yöneticiler kadınlara oranla daha ileri yaşlarda yönetici oluyor. Türkiye'de bu durum tam tersi yönde gerçekleşirken, kadınlar yönetici pozisyonuna daha ileri yaşlarda gelebiliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.