![]() Ceceforever ihracata ağırlık vermek istiyor NİL GÖRKEM GÜN 1988 yılından beri sektörde yer alan, fakat son 4 yıldır abiye üzerine yoğunlaşan Ceceforever, bu yıl 5. kez kapılarını açan IF Wedding Fashion İzmir Gelinlik, Damatlık ve Abiye Giyim Fuarı'nda renkli tasarımlarıyla dikkat çekti. Ceceforever Satış Temsilcisi Ömer Tanoğlu, "Bu sene fuara 120 parçalık bir koleksiyon ile katıldık. Gördüğümüz ilgiden çok memnunuz. Başta bu fuar olmak üzere, diğer ilgili fuarlar sayesinde yabancı müşteri sayımız arttı" dedi. Bu sene abiyelerde sadeleşme yönünde bir eğilim olduğunu belirten Ömer Tanoğlu, "Kumaş seçimi olarak tafta, saten ve şifon ağırlıkta. Renk tercihi ise pudra ve mor diyebiliriz. Mezuniyet kıyafetlerinde kısa kesimler tercih ediliyor. Öte yandan tül yine abiyeleri süsleyecek" diye konuştu. Bu yıl firmanın ismini "Cece Fashion"dan "Ceceforever" olarak değiştirdiklerini kaydeden Tanoğlu, şöyle konuştu: "İsmimizde değişiklik yaptık çünkü sektördeki kalıcılığımızı sağlamlaştırmak istiyoruz. İhracatımızı artırmak hedeflerimizin arasında. İstanbul'da bir şubemiz, İtalya ve Fransa'da ise 2 distribütörümüz mevcut. Amacımız bu sayıların daha da artması." |
If Wedding Fuarı kapsamında Tunus, Fas ve Yunanistan'dan İzmir'e gelen 11 ithalatçı, 120 gelinlik üreticisiyle iş görüşmeleri gerçekleştirdi
İzmir, If Wedding Fashion 5. İzmir Gelinlik, Damatlık ve Abiye Giyim Fuarı kapsamında Tunus, Ürdün, Fas ve Yunanistan'dan İzmir'e gelen 11 ithalatçı firma, 2 gün boyunca 120 gelinlik üreticisi firma ile ikili iş görüşmeleri yaptı.
Dış Ticaret Müsteşarlığı Koordinatörlüğü'nde, Ege İhracatçı Birlikleri tarafından düzenlenen "Alım Heyeti Programı" kapsamında önemli bağlantılar kuruldu.
11 ithalatçı firma temsilcisi ikili iş görüşmeleri sonrasında gelinlik üreticisi firmaların üretim tesislerini ve IF Wedding Fuarı'nı ziyaret ederek sektör hakkında bilgi edindi.
Ege İhracatçı Birlikleri olarak başarılı bir "Alım Heyeti Programı"na imza attıklarını belirten Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Emre Kızılgüneşler, ikili görüşmelerle kurulan diyalogların devamını ve sonrasında siparişlerin gelmesini beklediklerini söyledi.
Türkiye'de gelinlik ve damatlık üretiminin merkezinin tartışmasız İzmir olduğunu kaydeden Kızılgüneşler, "Birkaç yıl öncesine kadar yurtiçi üretime odaklanan gelinlik sektörü IF Wedding Fuarı gibi öncü girişimler ile ihracat kapılarını zorlamaya başladı. İZFAŞ ve Ege Giyim Sanayicileri Derneği'nin başarılı çalışmalarıyla IF Wedding Fuarı ciddi bir gelişim gösterdi. Gelinlik ihracatı hazırgiyim ve konfeksiyon ihracatımız açısından gelişime açık. Amacımız, gelinlik, damatlık üretiminde lider konumda olan İzmir'in ihracatta da lider konuma gelmesini sağlamak" dedi.
Bu Kızılgüneşler, "Fuarla ihracatta yepyeni bir ihraç ürününe kavuştuk. Özellikle çevre ve komşu ülkelere ihraç potansiyeli yüksek olan gelinlik ve damatlık giysiler ile yeni pazarlara ulaşılması, komşu ve çevre ülkelere yönelik ihracat pazarımızın çeşitlendirilmesi mümkün olacak.
Düzenlediğimiz organizasyon bu anlamda gelinlik sektörümüze yeni fırsatlar sağlayacak" diye konuştu.
Relactive'in hedefi dünya markası olmak
NİL GÖRKEM GÜN
Sektöründe başarılı bir profil çizen, gelinlik ve abiye giyimde de modern çizgileriyle dikkat çeken Relactive, bu yılki IF Wedding Fashion 5. İzmir Gelinlik, Damatlık ve Abiye Giyim Fuarı'nda tasarımlarıyla büyük ilgi gördü. Talepten memnun olduklarını dile getiren Yörek Tekstil ortaklarından Emre Yörek, "Bu yıl 90 adet gelinlik ve abiye koleksiyonumuzla fuara katıldık. Ve gördüğümüz ilgiden de çok memnunuz. İzmir, Türkiye genelinde gelinlik üretiminin yüzde 70'ini karşılıyor, dünya sıralamasında da üçüncü sırada. Bu rakamlar bizi gerçekten çok memnun ediyor" dedi.
Yörek, "Bu yıl gördük ki, fuara yurtdışından daha çok ziyaretçi gelmiş. Bu da gösteriyor ki, yurtdışı pazarında gelinliklerimiz daha çok söz sahibi olacak" diye konuştu. Yörek, "Sektörde kendimizi kanıtladık. Bundan sonra mağazalaşma hedefindeyiz. Amacımız Türkiye genelinde mağazalaşmak ve yurtdışında bayilikler açmak" dedi.

