Türkiye Sağlık Turizmi Geliştirme Konseyi Başkanı Emin Çakmak, geçen yıl sağlık turizmi için Türkiye'yi yaklaşık 500 bin kişinin ziyaret ettiğini, bu kişilerden yaklaşık 2 milyar dolar gelir elde edildiğini söyledi. Türkiye Sağlık Turizmi Geliştirme Konseyince Gardens Of Babylon Otel'de düzenlenen toplantıya Katar, Kuveyt, Umman, Dubai, Abu Dabi ve İtalya'dan gelen, aralarında gazeteci ve seyahat acenteleri temsilcilerinin bulunduğu yaklaşık 50 kişi katıldı.
Beslenme ve Diyet Uzmanı Doktor Ender Saraç, toplantıya katılanlara obezite ve sağlıklı belenme konularında bir seminer verdi. Seminer sonrası gazetecilere açıklama yapan Konsey Başkanı Çakmak, sağlık turizmininden yararlananları, termal kaplıcaları ziyaret edenler ve medikal tedavi için gelenler olmak üzere ikiye ayırmak gerektiğini söyledi. Geçen yıl Türkiye'yi sağlık turizmi kapsamında, yaklaşık 500 bin kişinin ziyaret ettiğini belirten Çakmak, ''Bunların yüzde 85'i termal kaplıcalara geldiler. Turistler Balçova gibi tesislere giderek fizik tedavi uygulamalardan faydalandılar. Yüzde 15'i ise medikal anlamda ağır ameliyatlar geçirdiler. Kanser tedavileri, kalp ameliyatları, karaciğer nakilleri, göz ameliyatları ve diş operasyonları için geldiler. Dolayısıyla şu andaki oran çok düşük. Ön plana çıkarmak istediğimiz şu anda hazır olduğumuz medikal turizm'' dedi.
HEDEF 10 MİLYAR DOLAR
Çakmak, 5 yılda Hollanda, Belçika ve İngiltere başta olmak üzere Avrupa ülkelerinden yoğun turist geldiğini belirterek, geçen yıl Ortadoğuluların sayısında da artış yaşandığına işaret etti. Çakmak, şunları kaydetti: ''Savaş ve sıkıntılardan dolayı zarar gördüler. Geçen yıl Irak'tan çok sayıda hasta geldi. Son 5 yıldır körfez ülkelerinde tanıtımları sürdürüyoruz. Bir sonraki dönmede hedefimiz ABD ve Kanada. Geçen sene sağlık turizminden ülke ekonomisine 2 milyar dolarlık bir gelir elde edildi. 2015'e kadar 1 milyon turisti yakalayabilmek ve ülke ekonomisine 10 milyar dolar katkı sağlamak istiyoruz.'' Sağlık turizmi konusunda organizasyonlar yapan Kuveytli Hisham Huneidi ise Avrupa ve Uzakdoğu ülkeleriyle çalıştıklarını ifade ederek, ''Türkiye sağlık turizmi için her türlü imkana sahip. Türkiye'nin bu konudaki eksik noktası reklam ve yeteri tanıtım olmaması. Düzenli bir şekilde tanıtım körfez ülkelerinde yapılırsa, ortak kültür, yakın mesafe ve hava koşullarının uygun olmasıyla başarılı sonuçlar alınabilir'' diye konuştu.