Ünlü Fütürist Mike Walsh, kurumların sanal ortamda markaları hakkında söylenenler hakkında endişe duymaktansa, doğru stratejiler kurgulamaları gerektiğini anlattı
Dünyaca ünlü fütürist Mike Walsh, günümüzde önemi gittikçe artan sosyal medyayla ilgili kurumlara önerilerde bulundu. Kurumların artık ancak sosyal medyadaki oluşan bilgi akışını doğru bir şekilde analiz ederek akıllı tüketici stratejileri geliştirebileceklerine dikkati çeken Walsh, sosyal pazarlamanın ise henüz sadece başlangıç aşamasında olduğunu, değişimin Facebook ve Twitter'ın çok daha ötesinde, tüketicinin birbiri ile bu derece yakın etkileşiminden tetiklendiğini de sözlerine ekledi.
Dijital devrim
Walsh kurumların, sosyal medyada kendi markaları hakkında söylenenleri kontrol edememekten endişe duymaktansa, sosyal medyadaki verileri doğru bir şekilde analiz ederek, doğru stratejiler kurgulamaları gerektiğini vurguladı. Walsh, şimdiye kadar dijital devrimden en çok medya, eğlence ve iletişim sektörlerinin etkilendiğini belirterek, "Medya, eğlence ve iletişim sektörlerinde yaşanan bu dönüşümün bir benzeri, yakın bir gelecekte perakende, finans ve sağlık sektörlerinde de yaşanacak" diye konuştu.
Mike Walsh, "Artık televizyon seyrediş biçimimizden, konuşmamıza kadar bir çok şey köklü bir değişim geçirdi. İnternet, bazı endüstrilerin sonunu getirirken, yepyeni alanlar, yepyeni servetler de yarattı. Medya, eğlence ve iletişim sektörlerindeki bu dönüşümün bir benzeri, yakın bir gelecekte perakende, finans ve sağlık sektörlerinde de yaşanacak. Bu kapsamda, verilerin doğru analiz edilmesi çok daha fazla önem kazanacak" diye konuştu.
Değişime ayak uydurmak
Walsh, yeni kuşakların bugünkünden çok daha farklı hareket edeceğini, şirketlerin de değişime ayak uyduramadığı takdirde geleceğin dünyasında çok zorlanacaklarını da sözlerine ekledi.
Değişime ayak uydurmanın merkezinde de verilerin nasıl yönetileceği ve analiz edileceğinin yattığını dile getiren Walsh, "Gelecekte şirketlerde pazarlamadan sorumlu olan kişilerin, bilişimden sorumlu kişilerden çok daha fazla teknolojiyle zaman harcamaları gerekecek" dedi.
Teknolojiye uyum
Gelecek yıllarda, şirketlerin sosyal medyada daha çok pazarlama yapabilmek için daha çok gazeteci istihdam etmesi gerekeceğini de ifade eden Walsh, özellikle lüks ürünler satan firmaların benzer bir yolda ilerlemeye başladığını kaydetti. Mike Walsh, Türkiye'de tüketicilerin teknolojiye büyük bir hızla uyum sağlamasına rağmen, iş dünyasının teknolojiye uyum sağlama konusunda daha muhafazakar davrandığını da sözlerine ekledi.