Şener Muter

Akıllı Üretim Süreçleri

Uluslararası pazarlarda Endüstri 4.0 ile ilgili uygulamalar iş çevrelerinde çok konuşulan konular arasında yer alıyor. Sanayi ve ticaret hayatında yaşanan yoğun rekabet kuruluşları yeni çözüm yolları aramaya sevk ediyor. Endüstri 4.0 yatırımcıları, yöneticileri, tüm çalışan elemanları, tüketicileri, sendikacıları, eğitimcileri ve kamu kuruluşlarını ilgilendiren bir konu haline gelmiş bulunuyor. Endüstri 4.0 uygulamaları yaygınlaştıkça beden gücüyle çalışan insan kaynaklarına duyulan talep azalıyor. Öyle ki, iş arayan elemanların Endüstri 4.0'ın öngördüğü niteliklere sahip olmaları bir zorunluluk haline geliyor.

Teknolojik Gelişme Fırsatları

Ülkemizdeki eğitim sisteminde bu değişimi destekleyecek somut ve uygulanabilir önlemler alınması gerekiyor. Endüstri 4.0 konusu ayrıca ülkemizdeki istihdam sorununun sağlıklı bir şekilde çözüme kavuşması için de çok önemli. İş dünyasının dijitalleşmesiyle ve makinelerin birer akıllı çalışma birimleri haline gelmeleriyle iş yasasında yeni düzenlemelerin ele alınması da gerekiyor.

Endüstri 4.0 şirketler için yeni teknolojik gelişme fırsatları sağlarken nitelikli iş gücünü zorunlu kılan yeni meslekleri ve yeni istihdam alanlarını da gündeme getiriyor. Bu gelişmeler karşısında şirketler elemanlarını robotlarla birlikte çalışacağı farklı geleceğe hazırlama konusunda önemli bir sorumluluk taşıyor.

Dijital teknolojilerin kullanımı üretim yönetiminde ve performans değerlendirme çalışmalarında başarıyı artırıyor. Ekonomilerin büyümesi, yeni teknolojiler, ithalat-ihracat dengelerinin değişmesi, farklı iş alanlarının geliştirilmesi üretim sistemlerinde önemli değişikliklere yol açıyor. Akıllı üretim süreçleri ve uzaktan yönetilebilen sistemler, üretim süreçlerine esneklik kazandırıyor.

Günümüzde iş dünyasında karşılaşılan sorunlara ve ekonomik darboğazlara bilişim teknolojileri aracılığıyla çözüm aranması gerekiyor. Dijitalleşme teknolojik, ekonomik, sosyal ve üretimle ilgili problemlerin çözümüne katkı sağlayacak ortak bir proje konumunda bulunuyor. Almanya ve Amerika Birleşik Devletleri öncülüğünde uygulanmaya başlayan Endüstri 4.0 dijital dönüşümün yaygınlaşması sonucu geleceğin akıllı üretim ekonomisi kavramını gündeme getiriyor.

Katma Değeri Yüksek Ürünler

Yüksek katma değerli ürünlere duyulan talep dünya çapında hızlı bir şekilde artıyor. Türkiye'nin ihracatında ileri teknoloji kullanılarak üretilen ürünlerin payı % 4 dolaylarında bulunuyor. Bu konuda daha olumlu gelişmeleri sağlamak için Türkiye Sanayi Stratejisi katma değeri yüksek ileri teknoloji ürünlerinin üretilmesini öngörüyor. Bir başka deyişle Türkiye katma değeri yüksek ürünler üretme ve uluslararası üretim zincirinden daha çok pay alma hedefine öncelik veriyor.

Endüstri 4.0 uygulamalar 2011 yılında Almanya'da başladı. Endüstri 4.0 önemli ekonomik ve teknolojik gelişme hedefleri nedeniyle tüm dünyada yükselen bir değer olarak benimseniyor. Çeşitli sektörlerde Endüstri 4.0 uygulamalarıyla kalite, karlılık ve verimlilik artışları ulusal ve uluslararası kapsamda rekabet gücünün artırılmasını sağlıyor. Otomasyon sistemleri, robotlar ve yapay zeka uygulamaları şirketlerde mühendislik altyapısının, rekabet gücünün ve üretimin geliştirilmesinde önemli katkılarda bulunuyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.