Şener Muter

Daha İyi İşler Yapma Tutkusu

Herkesin iş hayatına bakış açısı birtakım farklı özellikler göstermektedir. Yöneticilerin birlikte çalıştıkları elemanlara iyi örnek olmaları ve onlara katkıda bulunmaları yarar sağlamaktadır. Ancak günümüzde yöneticilerin sadece konuşarak ve öğüt vererek birlikte çalıştıkları elemanlardan yeterli sonuçlar almaları söz konusu olmamaktadır. Uygulamalı meslek eğitimi, takım çalışması ve yeni gelişmeleri öğrenme isteği olmadan iş yerlerinde kalite ve verimlilik artırılamaktadır. Tüm çalışanların ileriye yönelik sürekli daha iyi işler yapma tutkusuna sahip olmaları büyük bir önem taşımaktadır.

Değişim ve Dönüşüm Süreci

Sürekli gelişme hedefi olmayan kimseler yenilikler yapma ve verimlilik artışı sağlama konularında başarılı olamamaktadır. Bu nedenle iş yerlerinde genç kuşakların yetişmesi için bilgi ve deneyim paylaşımı öncelik kazanmaktadır. Geleneksel kültürümüzde usta-çırak ilişkileri önemli bir konuma sahip bulunmaktadır. Her meslekte bir çıraklık dönemi vardır. Bir kimse çıraklık yapmadan usta olamamaktadır.

Usta-çırak ilişkileri eski bir kavram. İş başında öğrenilen bilgi ve kazanılan deneyimin mesleki gelişim açısından daha çok yararları olmaktadır. İş hayatında başarılı ve deneyimli kimseler gördüğünüzde bilin ki, onların yetişmesinde yıllarca çaba harcamış olan yetenekli ustalar ve yöneticiler bulunmaktadır. Teknolojideki yeni gelişmeler ve küresel rekabet usta-çırak ilişkileri yeni bir boyuta taşımaktadır.

Teknolojideki yeni gelişmeler ve küresel rekabet sonucunda Endüstri 4.0 uygulamalarıyla iş dünyasında birtakım sektörler kapsamlı bir değişim ve dönüşüm sürecine girmiş bulunmaktadır. Bilgisayar programlarının ve gelişmiş yazılımların makinelere ve cihazlara entegre edilmesiyle iş dünyasında nesnelerin interneti ve akıllı üretime geçiş dönemi başlamış bulunmaktadır. Ülkemizde de Endüstri 4.0 konusundaki uygulamaların desteklenmesine öncelik verilmesi ve gelecekle ilgili bir vizyon belirlenmesi gerekmektedir.

Endüstri 4.0 ile ilgili çalışmalar 2011 yılında Almanya'da başlanmış olup öngörülen ekonomik ve teknolojik gelişmeler nedeniyle tüm dünyada yükselen bir değer olarak benimsenmektedir. Böylece çeşitli sektörlerde gerçekleştirilen kalite, karlılık ve verimlilik artışlarıyla ulusal ve uluslararası kapsamda rekabet gücünün artırılması söz konusu olabilmektedir. Endüstri 4.0 uygulamalarıyla çalışan elemanların daha iyi işler yapma ve katma değeri yüksek ürünler üretme tutkusu da daha geniş kapsamda gerçekleşebilecektir.

Yeni İstihdam Politikaları

Otomasyon sistemleri, robotlar ve yapay zeka uygulamaları şirketlerde mühendislik altyapısının ve rekabet gücünün geliştirilmesine önemli katkılarda bulunmaktadır. Endüstri 4.0 uygulamaları yaygınlaştıkça beden gücüyle çalışan insan kaynaklarına duyulan talep azalmaktadır. Robotların ve otomasyon sistemlerinin yaygınlaşmasıyla nitelikli işgücü ihtiyacı giderek artmaktadır. Bunlara bağlı olarak yeni istihdam politikalarının geliştirilmesi gerekmektedir. İş dünyasının dijitalleşmesi ve makinelerin birer akıllı çalışma birimleri haline gelmeleri iş yasasıyla ilgili düzenlemelerin yeniden ele alınmasını gerektirmektedir.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.