Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, 960 metrelik Göcek Tüneli'nin yanına, yap-işlet-devret modeliyle ikinci bir tünelin inşa edileceğini açıkladı
ZAFER ŞAHİN (ANKARA)
Muğla ile Antalya'yı birbirine bağlayan ve yüksek geçiş ücretleri nedeniyle "dünyanın en pahalı tüneli" olarak nitelendirilen Göcek Tüneli'ne kardeş geliyor. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, araçların büyüklüklerine göre 3.5, 4.5, 7 ve 10 lira ödeyerek geçiş yapılabilen 960 metrelik tünelin yanına, yap-işlet-devret (YİD) modeliyle ikinci bir tünelin inşa edileceğini ve yüksek geçiş ücretlerinin bu şekilde dengeleneceğini açıkladı.
"HUKUK DEVLETİYİZ"
2006 yılında Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından hizmete açılan tünelin bir YİD projesi olduğunu ve geçiş ücretlerinin TEFE endeksine göre belirlendiğini hatırlatan Yıldırım, "Bizden önceki dönemde tüneli işleten firma ile yapılmış bir sözleşme var. Bizim yükümlülüklerimiz nedeniyle bu sözleşmeyi tek taraflı olarak feshetme yetkimiz yok. Neticede Türkiye bir hukuk devleti. Geçiş ücretlerinin yüksekliği konusunda bize de ulaşan şikayetler oluyor. Bakanlık olarak oradaki sorunu yeni bir tünel inşa ederek gidermeyi planlıyoruz. YİD modeliyle yeni bir tünel yapmak suretiyle hem orada yolun devamlılığını sağlayacağız hem de ücret dengesizliğini gidereceğiz" diye konuştu.
Tünel geçiş ücretlerinin yüksek olmasının bakanlığıyla bir ilgisinin olmadığını vurgulayan Yıldırım, Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından belirlenen tavan ücretlerinin, tünelden şu an alınan ücretlerden daha yüksek olduğunu da sözlerine ekledi.
YILDA 1 MİLYON ARAÇ
Türkiye turizminin en önemli bağlantı noktası olan Muğla- Antalya yolunu birbirine bağlayan Göcek Tüneli'nden yılda 1 milyon araç geçiyor. Özellikle Fethiye- Dalamanlı turizmciler ile yolcu taşımacığı yapan esnafın kullandığı tünel, Göcek A.Ş. tarafından işletiliyor.
Güllük Limanı'nın kapasitesi artıyor
Bakan Yıldırım, Muğla'nın Milas ilçesine bağlı Güllük beldesinde bulunan ihracat limanının kapasitesinin artırılacağını açıkladı. Özellikle İtalya'ya gerçekleştirilen maden ihracatının Güllük üzerinden yapıldığına dikkat çeken Yıldırım, "Limandan şu anda yıllık 3.5- 4.5 milyon ton ihracat yapıyoruz. Ancak limanın kapasitesi ihracat rakamları arttığı için yeterli olmuyor. Bu nedenle Güllük yakınındaki Kemerköy Limanı'nı da devreye alarak kapasiteyi artıracağız" dedi. Yıldırım, bakanlığın 2023 hedeflerinde Aydın-Güllük arasında 130 kilometrelik bir demiryolu projesi olduğunu da hatırlattı.