İzmir Balçova'da yapımı 8 yıl süren ve kullanıma açıldığı geçtiğimiz Cuma günü arızalanarak bir süre havada asılı kalan teleferik tesisleri ile ilgili şirket yetkililerinden açıklama geldi. Teleferiği inşa eden yüklenici firma STM Sistem Teleferik'in Genel Müdürü İhsan Dadak arızanın çalışanların acemiliğinden kaynaklandığını söyledi. Dadak, "Daha yeni tesis olduğu için bu tür olaylar olağan şeyler. Arıza çalışanların heyecanı ve acemiliğinden kaynaklandı" dedi.
Kullanımı sakıncalı olduğu için 2007 yılında kapatılan Balçova Teleferik Tesisleri, 8 yıl sonunda nihayet geçtiğimiz Cuma günü yeniden halkın hizmetine açıldı. Açılış günü 5 bin kişinin kullandığı teleferik akşam saat 19.30 sıralarında arızalanarak havada asılı kaldı. Genel Müdür İhsan Dadak, teleferiğin çalışanların acemiliği yüzünden arızalandığını söyledi.
İnişten binilmiş
Teleferik çalışanlarının eğitimlerine devam edildiğini söyleyen Dadak, "Açılış günü insan yoğunluğu çok fazlaydı. İnsanlar da hem iniş, hem biniş tarafından aynı anda binmeye çalıştığı için sistem otomatik olarak durmuş. Çünkü teleferik kabinleri arasında otomatik olarak 200 metre mesafe olmak zorunda. Ancak, iniş kısmından binilmeye çalışılınca böyle bir sıkıntı çıkmış. Çalışanlar bu düzeni sağlayamamış" diye konuştu.
Bir daha olmayacak
Sorunun bir daha yaşanmaması için gerekli önlemleri aldıklarını belirten Dadak, "Bunlar olağan şeyler. Çalışanların ilk gün heyecanı da var. Artık herhangi bir sıkıntı yok. Geceyarısına kadar çalışanları denetliyorum" dedi. Konuyla ilgili açıklama yapan Büyükşehir Belediyesi yetkilileri de önceki gün arızanın kabinler arası otomatik mesafe düzenleyicinin devreye girmemesi nedeniyle yaşandığını açıklamıştı.
TANSU EDİP GÖKBUDAK