• BUGÜNKÜ YENİ ASIR
  • İkindiye 23:55:00
  • BIST 78.384,78
    EURO 4,4760
    USD 3,8608
    GBP 3,8608
    CHF 3,8608
    JPY 3,8608

Yürüyüşle dakikada 6 kalori yakın!

Yürüyüşle dakikada 6 kalori yakın!
Giriş Tarihi: 10.11.2019

Uzmanlara göre, , kişinin sağlığına yapacağı en iyi yatırımlardan biri. Belli bir tempoda yapıldığı takdirde dakikada 6 kalori yaktıran yürüyüş, formda ve ince bir vücut isteyenlerin de imdadına yetişiyor

Düzenli olarak yapılan yürüyüşler; kan akımını ve kan damarlarının miktarını artırarak, dolaşımı iyileştiriyor ve kalp-damar, beyin gibi damarsal hastalıkların riskini de azaltmaya yardımcı oluyor. Yürüyüş sayesinde kaslar kuvvetleniyor, şişmanlık ve stres oranı azalıyor, yaşlanma süreci gecikiyor. Sağlıklı ve kaliteli bir yaşam için düzenli yürüyüşleri yaşam biçimi haline getirmek büyük ise önem taşıyor. Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Dr. Feride Ekimler Süslü, "Düzenli yürüyüş, kişinin sağlığına yapacağı en iyi yatırımlardan biridir" diyor.

KONTROLDEN GEÇİN

Düzenli yürüyüşler, vücudun oksijeni kullanma kapasitesini artırır, büyük kas gruplarını dinamik ve ritmik olarak çalıştırır. Sağlıklı ve kaliteli bir yaşam için yapılan düzenli yürüyüşler dakikada 6 kalori harcanmasını sağlar. Kilo almayı engelleyerek, vücutta yağ oranının azalmasına yardımcı olur. Yürüyüş kemikleri güçlendirir, kilonun korunmasını, kalp ve akciğer sağlığının kontrol altına alınmasını kolaylaştırır. Kırk yaş ve üstü kişiler mutlaka doktor kontrolünde yürüyüş programlarına başlamalıdır. Hipertansiyon, diyabet gibi hastalıkları olan kişiler sık sık doktor kontrollerini ihmal etmemelidir.

UZMANINDAN 6 TAVSİYE

  • Yürüyüş, hafif bir yemekten en az iki saat sonra yapılmalıdır.
  • Yürüyüş öncesi ve sonrasında bol su tüketilmelidir.
  • Ağır bir yemek sonrası hızlı ve yorucu yürüyüşlerden kaçınılmalıdır.
  • Yürüyüş için uygun olan özel tabanlıklı yürüyüş ayakkabıları kullanılmalıdır.
  • Eğer yürüyüş açık alanda yapılacaksa, mümkünse sabah erken saatler seçilmelidir.
  • Kilo vermek amacıyla yürüyüş yaparken vücuda naylon, muşamba ve benzeri maddelerin sarılmasının bir faydası yoktur.

4 KURAL
  • Yürüyüşe ısınma hareketleriyle yavaş yavaş başlanmalıdır.
  • Saniyede bir adım atarak dakikada 2-6 kalori, iki adım ile dakikada 5-7 kalori harcanabilir.
  • Yürüyüşe başlangıçta nasıl yavaş yavaş ısınarak başlıyorsanız, bitirirken de hızınızı yavaş yavaş düşürmelisiniz.
  • Gün içerisinde yürürken, otururken, kalça kaslarını en az 30 kez kasıp, gevşetmek de oldukça faydalıdır.

Yürüyüşle dakikada 6 kalori yakın! haberine yapılan yorumlar ( yorum)

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan YENİ ASIR veya yeniasir.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Turkuvaz olarak kişisel verilerinizi işliyor, aynı zamanda kanunlarda öngörülen teknik ve idari tedbirleri alarak bu verilerinizin korunması için elimizden gelen tüm çabayı gösteriyoruz. İşlenen kişisel verilerinize ilişkin aydınlatma metnine veri politikası sayfasını ziyaret ederek ulaşabilirsiniz.
BİZE ULAŞIN