• BUGÜNKÜ YENİ ASIR
  • İkindiye 23:55:00
  • BIST 78.384,78
    EURO 4,4760
    USD 3,8608
    GBP 3,8608
    CHF 3,8608
    JPY 3,8608

Kilo verirken meyve tüketimine dikkat!

Yazı daha sağlıklı ve fit geçirmek için önerilerde bulunan Beslenme ve Diyet Uzmanı Dyt. , “Meyveleri mutlaka taze tüketin ve porsiyon kontrolüne dikkat edin. Tek seferde fazla meyve tüketiminden kaçının” dedi

Kilo verirken meyve tüketimine dikkat!

10.6.2021

Yazın havaların ısınmasıyla birlikte fiziksel aktivite ve su tüketiminin arttığını söyleyen Beslenme ve Diyet Uzmanı Dyt. Bahtınur Yılmaz, meyve ve sebze çeşitliliği de göz önüne alındığında, kilo verme konusunda daha şanslı bir döneme girildiğine dikkat çekerek beslenme önerilerinde bulundu.

Fit bir yaz için dikkat edilmesi gerekenleri aktaran Dyt. Bahtınur Yılmaz, "Daha sağlıklı bir yaz geçirmek için; alkollü, şekerli ve bol kremalı içeceklerden uzak durun. Kızartılmış besinler yerine, ızgara veya haşlama tercih edin. Meyveleri mutlaka taze yiyin ve porsiyon kontrolüne dikkat edin. Tek seferde fazla meyve tüketiminden kaçının. Tereyağı, iç yağ, kuyruk yağı ve margarin gibi doymuş yağlar yerine zeytinyağını tercih edin" uyarılarında bulundu.

ÇİĞ YEMİŞLER TANEYLE YENMELİ
ÇİĞ yağlı tohumların (fındık, badem, ceviz vb.) mutlaka beslenmeye eklenmesini öneren Yılmaz, "Bunları avuçla değil, tane tane yemeye özen gösterin. Her hafta en az 2 kez balık tüketin. Uyku düzeninize dikkat edin. Lifli gıda (tam tahıllı ekmekler, yulaf, meyve ve sebzeler, baklagiller vb.) tüketimini artırın" şeklinde konuştu.

SAĞLIKLI YAZ İÇECEĞİ TARİFİ
Soğuk çay ile serinlerken aynı zamanda yağ yakmanın da mümkün olduğunu vurgulayan Diyetisyen Bahtınur Yılmaz, evde yapılabilecek sağlıklı bir soğuk çay içeceği tarifini şöyle anlattı: 1 su bardağı su ile 2 adet doğranmış şeftaliyi orta ateşte 20-25 dakika kadar kaynatın. Kaynatılan karışımı robottan geçirip pürüzsüz hale getirin. Daha sonra 2 tatlı kaşığı yeşil çay ile 2 fincan kaynamış suyu, 5 dakika kadar demlendirin. Biraz soğuyan şeftalili karışıma demlediğiniz yeşil çayı ekleyin. Ilıdıktan sonra buzdolabında 4-6 saat kadar soğutup nane ile servis edin.

ÖDEM ATIMI İÇİN KABAK VE ARMUT
Yazın bazı besinlerin metabolizmayı hızlandırıcı özelliği olduğunun altını çizen Yılmaz, "Yoğurt, kefir, yeşil çay, yulaf, tarçın, yeşil mercimek, kereviz, baharatların (pulbiber, karabiber, sumak vb.) sık tüketilmesi zayıflamaya yardımcı olur. Kabak, salatalık, ananas, zencefil, armut ve maydanoz da ödem atımına yardımcı besinlerdir" dedi.

HER GÜN AÇIK HAVADA YÜRÜYÜŞ
GÜN içinde hareketinizi mutlaka artırmanız gerektiğini vurgulayan Yılmaz, "Özellikle düzenli yapılan açık hava yürüyüşleri bağışıklık sisteminizin de güçlenmesine yardımcı olur. Bol su tüketin, gün içerisinde içtiğiniz çay, kahve ve meyve suları su ihtiyacını karşılamaz. Eğer doktorunuz kısıtlamadıysa, her gün mutlaka yumurta tüketin. Tuz tüketiminizi kısıtlayın" dedi.

ALDIĞINIZ KALORİ BESLEYİCİ OLMALI
YAZIN zayıflamak için en sık yapılan hataların başında kişinin internetten, sosyal medyadan kendine uygun olmayan diyeti yapmasının geldiğini kaydeden Yılmaz, "Yazın birçok beslenme hatası, kilo vermek yerine kilo alımına yol açabiliyor. Tek tip beslenmekten uzak durulmalı. Örneğin sadece protein, sadece çorba diyeti gibi... Yeterli ve dengeli beslenmek için kalorinin mutlaka karbonhidrat, yağ ve proteinden doğru oranlarda alınması gerekmektedir" ifadelerini kullandı.

BAĞIŞIKLIK DOSTU ROKA
YEŞİL yapraklı, acımsı bir tada sahip olan roka C vitamini açısından zengin bir içeriğe sahiptir. Bu iyi bilinen vitamin, rokada büyük miktarlarda bulunur ve bağışıklık sisteminize ekstra bir destek vererek sağlığın korunmasına yardımcı olur. Roka ayrıca, bağışıklık sisteminin savunmasını destekleyen birçok minerali de barındırır. Bu faydalı otu salatalarınızda ve yemeklerinizde bolca kullanabilirsiniz.

DOĞAL ŞİFA KAYNAĞI DUT PEKMEZİ
HEM enerji veren hem de bağışıklık sistemini doğal yollardan kuvvetlendirmeyi sağlayan dut pekmezi, her mevsim adeta şifa kaynağı oluyor. Üst solunum sorunlarında ve grip gibi rahatsızlıkların sık yaşandığı dönemlerde tüketilmesi önerilen dut pekmezini, özellikle demir eksikliğinin çok görüldüğü hamile ve bebek emziren kadınların tüketmesi tavsiye ediliyor. Dut pekmezi, C vitamini içeren portakal ve mandalina gibi gıdalarla birlikte alındığında etkisini artırıyor.

Kilo verirken meyve tüketimine dikkat! haberine yapılan yorumlar ( yorum)

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan YENİ ASIR veya yeniasir.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Turkuvaz olarak kişisel verilerinizi işliyor, aynı zamanda kanunlarda öngörülen teknik ve idari tedbirleri alarak bu verilerinizin korunması için elimizden gelen tüm çabayı gösteriyoruz. İşlenen kişisel verilerinize ilişkin aydınlatma metnine veri politikası sayfasını ziyaret ederek ulaşabilirsiniz.