"ESHOT KART İŞİNİ YÜZÜNE GÖZÜNE BULAŞTIRDI!"

İzmir'de 1 Aralık itibariyle yeni bir kart krizi başladı. İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin düzenlediği ihale sonrası ulaşım kartlarının işletici firmasının değişmesinin ardından eski tip kartlara 1 Aralık'tan itibaren yükleme yapılmamaya başlandı. Metro istasyonlarına giden ya da otobüse binmek isteyen eski tip kart sahibi İzmirliler, bu nedenle sorun yaşadı. Yeni tip kartların satışını yapan gişelerin yetersizliği ile sabah geç ve akşam erken kapanması sorunu daha da büyüttü

Büyükşehir Belediye Meclisi AK Parti Grup Başkanvekili Bilal Doğan, vatandaşın mağdur edildiğini belirterek yine bir fiyaskoyla karşı karşıya kalındığını ifade etti. Doğan, "ESHOT kart işini yüzüne gözüne bulaştırdı Eski tip ulaşım kartlarının devre dışı kalmasıyla on binlerce vatandaş yeni mağduriyetle karşılaştı. İzmirliler metro istasyonları, vapur iskeleleri ve otobüs duraklarında uzun kuyruklara mahkum oldu" dedi. 2 yıl önce meydana gelen sistem krizinin bir benzeri ile karşı karşıya kaldıklarını belirten Doğan, "Ayrıca yüz binlerce liralık kamu zararı oluştu. Yaşanan bu kamu zararın sorumlusu kim?" diye sordu.

YENİ BİR FİYASKOYLA KARŞI KARŞIYAYIZ
İzmir'de önceki yıl yaşanan sistem krizi ve 16 yıl sonra kağıt bilet uygulamasına geri dönülmesiyle başlayan sıkıntıların bir kez daha tekrar ettiğini ifade eden Doğan, "ESHOT Genel Müdürlüğü ve İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin iş bilmezliği devam ediyor" dedi.

"BELEDİYE KRİZİ İYİ YÖNETEMEDİ"
Yaşanan krizin sorumlusunun Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu olduğunu belirterek tepki gösteren AK Parti'li Doğan şunları söyledi: "Ellerinde eski tip ulaşım kartı bulunan hemşerilerimiz yollarda kaldı, çile çekti. Milyonlarca eski elektronik kart iki gün önce devre dışı kalırken, belediyenin bu süreci iyi yönetemediğini gördük. Olan yine vatandaşa oldu. Ellerinde eski kartla otobüslere, metroya, İZBAN'a, vapura binmeye çalışan vatandaşımız ya yollarda kaldı ya da krize çözüm bulunamadığından ötürü ücretsiz taşındı. Karşılarında muhatap bulmakta güçlük çeken hemşerilerimize iki yıl sonra yine eziyet ediliyor. Görüyoruz ki, toplu ulaşım alanında devrim yapmaya kalkanlar, daha basit bir sistemi bile çalıştıramıyor. Bu fiyasko kaç gün daha sürecek? Vatandaşlarımızı daha ne kadar mağdur edeceksiniz?"
"İŞİNİ YÜZÜNE GÖZÜNE BULAŞTIRDI"
Doğan, belediyenin zorla kart sattığına ve İzmirlileri mağdur ettiğine dikkat çekerek yanlıştan geri adım atılması gerektiğini söyledi. "Onca itiraz ve açılan çeşitli davalara karşın kararından geri adım atmayan ve dayatmayla kart satan Büyükşehir bu krizin başlıca sorumlusudur" diyen Doğan, şöyle devam etti: "Muhalefet olarak göstere göstere gelen bu krizi aylar öncesinden bildirmemize ve önlem alınması için çağrı yapmamıza karşın, uyarılarımız dikkate alınmadı, yine bir krizle karşılaştık. Büyükşehir bugün ne yazık ki 6 lira için milyonlarca liralık bir zararla karşı karşıya. Zorla, dayatmayla satılan bu yeni ulaşım kartları yüzünden on binlerce kişi aynı çileyi yaşamak zorunda kaldı. Büyükşehir bu sistemi yönetemiyorsa bunun cefasını her seferinde vatandaşlarımız mı çekecek? Sormak istiyoruz, ücretsiz binişlerden ötürü ESHOT ne kadar zarar etmiştir? Ortaya çıkan bu kamu zararının sorumlusu kimdir? Buradan Sayın Kocaoğlu'na bu yanlıştan acilen dönmesi için çağrı yapıyoruz. Artık bu utanç manzaralarına ve her seferinde krizle anılan toplu ulaşım alanındaki bu uygulamalara derhal son verin. Vatandaşlarımızı mağdur etmekten, hemşerilerimize eziyet çektirmekten vazgeçin."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.