DOLARIN ATEŞİ DÜŞTÜ!

Güçbirliği yapan esnaf, vatandaş ve işadamı, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın çağrısına uyarak “dolar bozup”, oyunu bozdu. Haftalar sonra doların ateşi düştü. Dün gün içinde 3.45’e kadar geriledi

Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan'ın çağrısı sonrası Türk Lirası'nın değerlenmesi için başlayan döviz bozdurma kampanyasına İzmir'den destek çığ gibi artarken, dolar da düşüşe geçti.
Dolar/TL, dün MB'nin 2017 yılı Para ve Kur Politikası sunumu ve MB Başkanı Murat Çetinkaya'nın açıklamalarının ardından düşüşe geçti. Dün sabah 3,54'ün üzerini gören dolar/TL, öğleden sonra yatırımcıların TL varlıklara ilgisinin artmasıyla 3,45'e kadar geriledi.
Esnafın, döviz bozdurduğunu makbuzla belgeleyenlere indirim, ücretsiz tamir gibi farklı imkanlar sunarak kampanyaya desteği de doların düşüşünü hızlandırdı.
Cüzdana dolar koymak yasak!
Çanta ve cüzdan satan Osman Aksoy, mağazalarındaki cüzdanlarda indirim yaptıklarını belirterek, "Tek şartımız bu cüzdanlara dolar konmaması. Müşterimizin dolar koymaması şartı ile cüzdanların fiyatlarını indiriyoruz, öyle lafta kalmıyor" dedi.
Pazarcılar seslendi!
Esnaf Ömer Altınsöz de pazarda bir yandan tekstil ürünleri satıyor bir yandan da müşteriye 'Dolarını bozdur gel vatandaş' diye sesleniyor.
Altınsöz, "Biz hem fiyatı düşürdük hem de insanların kafasında doları, dövizi bozdurmak yer etsin diye böyle sesleniyoruz.
Ülkeye bizim de katkımız olsun" diye konuştu.
Yastık altından çıktı
70 yaşındaki Osman-Süheyla Gürpınar çifti, dövizini TL'ye çevirenler arasında yer aldı. Bin 125 dolar bozdurduklarını söyleyen Osman Gürpınar, "Cumhurbaşkanımızın çağrısına uyarak, yastık altında tuttuğumuz dolarları, vatan ve milletimiz için bozdurma kararı verdik. Bir daha dolar almayacağız. Bundan sonra yatırımlarımızı sadece altına yapacağız" diye konuştu.
İzmir'deki bir döviz bürosunda 5 bin dolar ve 500 Euro bozduran emekli Hasan Çiçek de 15 Temmuz'daki darbe girişiminin Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın halkı meydanlara davet etmesiyle engellendiğini hatırlattı. Türkiye üzerinde şu anda da ekonomiye yönelik bazı oyunlar oynandığını dile getiren Çiçek, buna karşı koymak adına Erdoğan'ın çağrısıyla dövizini bozdurduğunu belirtti.
Bahşişini bozdurdu
Bir restoranda otopark sorumlusu olarak çalışan Ümit Zafer Argut da araç sahiplerinin kendisine bahşiş olarak verdiği 10 doları bozdurdu.
Cumhurbaşkanı Erdoğan'ı her zaman desteklediğini dile getiren Argut, "Cumhurbaşkanımızı dinledik ve geldim. Az da olsa doları bozdurdum. Yine dolar olursa gelir yine bozdururum" dedi.
Elektronikte % 10 indirim
Dövizlerini bozduran vatandaşlara Elektronikçiler Çarşısı esnafı da destek verdi. Elektronik malzeme satan Fatih Özen, "100 dolar bozdurana tüm ürünlerde yüzde 10 indirim yapıyoruz. Önemli olan Cumhurbaşkanımıza destek olmak. Vatandaşlar da kampanyadan çok mutlu, işlerimizde bir hareketlilik var" diye konuştu. Fotoğraf makinesi ekipmanları satan Gani Güleç ise döviz birikimlerini bozduranlara miktar gözetmeksizin temizleme losyonu ve çanta hediye ettiğini söylerken, "Cumhurbaşkanımız yalnız değil" diye konuştu.
Telefon tamiri bedava
Cep telefonu tamircisi Recai Kaya ise, "Ne kadar olursa olsun döviz bozdurup da makbuzunu getirenlerin cep telefonlarını ücretsiz tamir edip ayrıca kırılmaz cam hediye ediyoruz, teknik destek veriyoruz" dedi.
100 dolar bozdurana 2 halı ücretsiz
Spot eşya satışı yapan Hıdır Alptekin, "100 dolarını bozdurup, belgesini getirene, 2 adet 3 metrekarelik halı hediye ediyoruz. 15 Temmuz'da halkımız nasıl meydanlara inip devletine, milletine, ülkesine sahip çıktıysa dolarını, eurosunu TL'ye çevirerek aynı duyarlılığı göstermeli" diye konuştu.
MÜSİAD: Vatan görevi
Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği İzmir Başkanı Ümit Ülkü, "15 Temmuz gecesinde emellerine ulaşamayan bazı güçlerin Türkiye üzerinde oynadığı yeni oyunun farklı bir sahnesiyle karşı karşıyayız.
Sayın Cumhurbaşkanımızın çağrısı doğrultusunda dövizleri bozdurup TL'ye çevirmenin ekonomik faaliyetin dışında bugün bir vatan görevi olduğunu düşünüyoruz" dedi.
Ülkü, "Üyelerimize ve İzmir iş dünyasına çağrıda bulunarak TL kullanması konusunda duyarlı olması gerektiğini hatırlatıyoruz.
MÜSİAD'lı işadamları olarak bireysel ve kurumsal dövizlerimizi bozdurup TL'ye geçme kampanyasına destek veriyoruz. Böylece hem Türkiye ekonomisine hem de Cumhurbaşkanımıza olan güvenimizi ve desteğimizi göstermek istiyoruz" dedi.
Kuyumcudan son dakika!
Kemeraltı'nda bir kuyumcu esnafı, 'Son Dakika' başlığıyla "Dolarını bozdur gel, altın al, ülke ekonomisine sahip çık" kampanyasıyla müşterilerine seslendi. İşyeri çalışanlarından Gözde Özbay, "Tamamen kendi ekonomimiz için herkesin dolarlarını bozdurup, TL'ye çevirmesini istiyoruz. 'Son Dakika' yazarak da dikkat çekmeye çalıştık. Vatandaşlarımız da sağ olsun geliyorlar. Bu şekilde ekonomiye biz de sahip çıkalım istiyoruz" dedi.
Avukattan damping!
İzmirli avukat Ayşe Rabia Yüreklitürk, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın çağrısına uyarak, 50 bin liralık dolar bozduran müvekkillerinin tüm hukuki işlemlerinden vekalet ücreti almayacaklarını belirtti.
Yüreklitürk, dövizlerini bozdurarak Türk lirasına dönüş yapanlara destek olmak istediklerini, bu uygulamalarının ardından, yoğun taleple karşılaştıklarını sözlerine ekledi.
"Karınca misali taraf belli ediliyor"
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, internet sayfasından yapılan duyuruda, "Dövizini bozdur TL'ye sahip çık, Adnan Menderes Üniversitesi olarak döviz bozdurma kampanyasına destek veriyoruz" sözlerine yer verdi. ADÜ Rektörü Prof. Dr. Cavit "Üniversite olarak tüm ihale ve alımlarımızı zaten TL ile yapıyoruz. Ancak elinde dolar olan akademik personelimize ve öğrencilerimize dolarlarını bozdurmaları çağrısında bulunuyoruz. Döviz bozduranla eğlenenlere, önemli olanın 'karınca misali taraf belli etmek' olduğunu anımsatıyor ve ADÜ olarak kampanyaya destek veriyoruz" dedi.
​KAZIM YÖRÜKCE

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.