Türkiye'nin ilk elektrikli otobüs filosu İzmir'de kuruldu. Yeni araçların, hem çevreci, hem ekonomik hem de çok sessiz olması nedeniyle İzmirliler'in beğenisini kazanacağı belirtiliyor. ESHOT, tek şarjla 250 kilometre yol gidebilen otobüslerde görev yapacak 100 şoförü eğitimden geçirecek. İzmir'in yeni araçları, 45 günlük test sürecinin ardından hizmete başlayacak.
Türkiye'nin ilk elektrikli otobüs filosu olarak anılan ve Ankara'da yerli bir firma tarafından üretilen ilk 20 elektrikli otobüs İzmir'e geldi.
45 günlük test sürüşünün ardından kent içi ulaşımda hizmet vermeye başlayacak araçlar, ESHOT Genel Müdürlüğü'nün garajları ile aktarma merkezlerinde, 2-5 saat arasında ve geceleri şarj edilecek. Gün içinde hiç durmadan 250 kilometre yol alabilecek olan İzmir'in elektrikli otobüsleri, klima açıkken 13 saat, klimasız 16 saat hiç durmadan çalışabilecek. Otobüsler ayrıca, yokuş aşağı indiklerinde enerji üretip kendi kendilerini şarj edebilecek. Sessiz çalışan araçlar, 1 kilometrede 25 kuruş harcayacak. İzmir Büyükşehir Belediyesi, yeni filodan beklenen verimin elde edilmesi halinde, 2 yıl içinde kente 400 elektrikli otobüs kazandırmayı hedefliyor.
45 GÜN TEST EDİLECEK
ESHOT Genel Müdürlüğü, 20 elektrikli otobüs için 100 şoför ile hareket memurları ve teknik elemanları eğitimden geçirecek. Sürücü davranışını çok önemli olduğundan, eğitimler güzergah üzerinde gerçekleşecek. Türkiye'de ilk kez uygulanacak bir sistem olduğu için, otobüsler 45 gün test sürüşlerinden geçecek ve İzmir'in yol güzergahları yazılımlarına eklenecek.
ŞARJI GÜNEŞ ENERJİSİNDEN
Çevreci ve ekonomik bu araçların şarj edilmesi için kullanılacak elektrik enerjisinin maliyeti, ESHOT Genel Müdürlüğü'nün Buca Gediz Ağır Bakım Tesisleri'nde kurulumu süren güneş enerji santralinden karşılanacak. ESHOT, atölye ve garajlar ile otobüs son duraklarında otobüslerin şarj edilmesi için kullanılacak elektriği TEDAŞ'tan satın alacak. Güneş enerjisi santralinden üretilen enerji de yine TEDAŞ'ın şebekesine aktarılacak.