En uzun köprüye ilk harç yarın atılıyor

Ayak açıklığıyla dünyanın en uzun köprüsü ünvanını alacak olan Çanakkale 1915 Köprüsü’nde ilk imzalar atıldı. 1 saatlik geçiş süresini 3-4 dakikaya indirecek olan köprünün temeli yarın Cumhurbaşkanı Erdoğan ve Başbakan Yıldırım’ın katılacağı törenle atılacak

Türkiye'nin 100. yıl hedefleri kapsamında 2023 metre ayak açıklığıyla dünyanın en uzun köprüsü olacak 1915 Çanakkale Köprüsü için imzalar atıldı. Köprünün tamamlanmasının ardından 1 saat süren geçiş 3-4 dakikaya inecek.
1915 Çanakkale Köprüsü dahil Malkara-Çanakkale Otoyol kesimi sözleşmesi, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan ile Güney Kore Cumhuriyeti Arazi, Altyapı ve Ulaştırma Bakanı Ho-In Kang'ın katılımıyla imzalandı.
Törende konuşan Bakan Arslan, 18 Mart'ta 1915 Çanakkale Köprüsü'nün temelinin, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Binali Yıldırım'ın katılımıyla atılacağını hatırlatarak, "Bu köprü Avrupa'yı Asya'ya dördüncü kez bağlamış olması nedeniyle çok önemli. Ancak deniz altından Marmaray ve Avrasya'yı da düşünürseniz biz, altıncı kez kıta aşan bir proje yapmış olacağız ki herhalde Türkiye dışında başka bir ülkeye nasip olmaz. Köprü ile Malkara'ya kadar 101 kilometre otoyol da yapmış oluyoruz" dedi.
YAKIT TASARRUFU
Köprünün özellikle Ege ile Batı Akdeniz'deki tüm yük hareketinin Çanakkale'den Tekirdağ, Edirne üzerinden Avrupa'ya gitmesini sağlayacağını belirten Arslan, yakıt anlamında da ciddi bir tasarruf sağlanacağını söyledi.
10,5 milyar liralık projenin yapişlet- devret modeliyle gerçekleşeceğini kaydeden Arslan, projeyle feribotla 1 saat süren geçişin, 3-4 dakikaya ineceğini söyledi.
Asma köprülerde iki ayak arasındaki açıklık baz alınarak kıyaslama yapıldığını anlatan Arslan, "Bugüne kadar Japonya'da yapılmış olan Akashi Köprüsü ki 1991 metre ayak açıklığı var, biz inşallah 2023 metre ayak açıklıklı 1915 Çanakkale Köprüsü ile dünyanın en büyük köprüsüne sahip olacağız" dedi. Güney Koreli Bakan Kang yaptığı konuşmada, projeyi hedeflenen sürede tamamlayarak Türkiye'nin 2023 hedefine ulaşmasına katkıda bulunmak istediklerini söyledi.
ASYA VE AVRUPA'YI BAĞLAYAN 4. KÖPRÜ

Çanakkale 1915 Köprüsü, Çanakkale Boğazı'nın ilk, Marmara Bölgesi'nin dördüncü köprüsü olacak. Köprünün tamamlanmasıyla şu an Japonya'da bulunan Akashio Köprüsü'nün en uzun asma köprü rekorunu elinden alarak dünyanın en uzun asma köprüsü olacak.
Çanakkale 1915 Köprüsü, Çanakkale Boğazı'nı 2 bin 23 metre orta açıklıkla geçecek

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.