Düğünlerden ekonomiye 13 milyar lira

Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, düğün sezonu ile birlikte piyasaların hareketleneceğini belirterek, "2015 yılında 602 bin 982 çift evlendi. 2016'da 594 bin 493 düğünle beklentinin altında kalındı. Günümüzde en düşük maliyetli düğün 20 bin lirayı buluyor. ÖTV indiriminin yılsonuna kadar devam etmesi halinde 2017 düğün sezonunda 650 bin çiftimizin evlenip ekonomiye 13 milyar lira katkı sağlaması bekleniyor" dedi.
20 SEKTÖR KAZANIYOR
TESK Başkanı Palandöken, düğün sektörünün mobilyacıdan beyaz eşyacıya, kuyumcudan matbaacıya, düğün salonundan kuaförüne, çeyizinden, tekstilciye, pastacısından şekercisine, çiçekçisinden taksicisine, emlakçısından inşaatçısına kadar 20 farklı sektörden binlerce esnaf ve sanatkar ile işletmeyi yakından ilgilendirdiğini ifade etti.
ÖTV İNDİRİMİ FAYDA SAĞLAYACAK
Palandöken şöyle konuştu:
"Evlilik hazırlığı yapan çiftlere destek olmak gerekir. Özel indirimler, kampanyalar düzenleyen esnaf ve sanatkarlar genç çiftlerin mutluluğuna katkıda bulunmak için hazırlık yapıyor. Bunun yanı sıra, mobilya, beyaz eşya ve ev aletleri vb. sektörlerde yapılan ÖTV indiriminin devam etmesi hem esnaf hem de evlilik hazırlığındaki çiftler için faydalı olacaktır. Yılsonuna kadar ÖTV indiriminin devam etmesi düğün sezonunun daha hareketli geçmesine yardımcı olacaktır. Genç çiftlere verilen devlet destekli evlilik kredileri uzun vadeli ve sıfır faizli ya da oldukça düşük faizli olmalıdır."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.