AKTARMALI ‘ÇİLE KUYRUĞU’ UZUYOR

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin, uygulamaya geçirdiği 2014 yılından beri vatandaşlar tarafından eleştirilen ‘Aktarmalı Ulaşım Sistemi’ işkence çektirmeye devam ediyor. Aktarma merkezi olan Halkapınar’daki otobüs durakları önünde oluşan kuyruklar, yokluk dönemindeki yağ ve tüp kuyruklarını aratmıyor

TANSU EDİP GÖKBUDAK

İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin 2014 yılında 'Aktarmalı Ulaşım Sistemi'ni hayata geçirmesinin ardından, Halkapınar Aktarma Merkezi'nde yaşanan yoğunluk bitmek bilmiyor. Merkezde her akşam saatlerinde otobüs bekleyen vatandaşlar uzun kuyruklar oluşturuyor. Halkapınar'dan hareket eden otobüslerin zaman zaman arızalanması gibi aksilikler de eklenince, bu kuyruklar 300 metreyi aşıyor. Vatandaşların, otobüslerin kalkış merkezinde uzun süre bekledikleri yetmiyormuş gibi, balık istifi yolculuk yapmaları ulaşımı daha da güçleştiriyor.
ESKİ UYGULAMA İYİYDİ
Üstelik hava sıcaklıklarının arttığı bugünlerde, ara duraklardan da yolcuların binmesiyle iyice kalabalıklaşan otobüsler İzmirlileri iyice isyan ettiriyor.
Eski sistemde tek bir vasıtayla evlerine ulaşabildiklerini belirten vatandaşlar, şimdi ise en az 2 araç değiştirdiklerini, üzerine de aktarma merkezindeki kuyruklarda beklemek zorunda kaldıklarını dile getirdiler.
Büyükşehir Belediyesi'nin 'ulaşımda devrim' olarak lanse ederek 2014'te uygulamaya koyduğu aktarmalı ulaşım sistemiyle ilgili sorunlar hala sürüyor.
Aradan geçen 3 yıla rağmen aktarma merkezlerinde uzayan kuyruklar ve bekleme süreleri kısalmadı. Bunun yanı sıra trafik yoğunluğu da azalmak yerine Büyükşehir'in tramvay hattı inşaatı gibi çeşitli çalışmaları sonucunda artarak devam etti.
TÜP KUYRUĞU MU
İzmir'in en önemli aktarma merkezlerinden biri olan Halkapınar Aktarma Merkezi'nde otobüs bekleyen vatandaşların oluşturduğu kuyruk uzun yıllar önceki tüp kuyruklarını aratmadı.
Vatandaşlar, geçmişte tek vasıta ile ulaştıkları yere aktarmalı sistemle en az iki bazen de 3-4 araç değiştirerek gidebildiklerini söyledi. Vatandaşlar, "Uzun kuyruklarda otobüs beklemekten yorulduk. Bunun yanı sıra beklediğimize de değmiyor. Otobüsler yetersiz olduğu için balık istifi bir şekilde yolculuk yapıyoruz" diye konuştu.
İŞTE VATANDAŞ TEPKİLERİ
Ümit Sayın (55) - Emekli - "Ben her sabah Bayraklı'dan Üçyol'a torunumu görmeye gidiyorum. Ancak yaşım ilerledikçe torunumu görmek zorlaşacak. Çünkü bu aktarma kuyruğunda ömür geçmez."
Ahmet Kartal (32) - Bilgisayar Mühendisi - "Ben her gün Bornova Evka-4 semtinden Alsancak'a gitmek zorundayım. Çünkü işim orada. Sabahları giderken ayrı bir dert, dönerken ayrı bir dert. Geçmişte tek vasıta ile Alsancak'a gidiyordum. Şimdi ise, burada otobüsten iniyorum, ardından metroyu bekliyorum. Ömrümüz koşuşturmaca ile geçiyor."

Sadık Yılmaz (44) - İşçi - "Her sabah Bornova'dan Buca'ya gitmek için ömrümden ömür gidiyor. Geçmişte Buca Tınaztepe'deki işyerime giderken 515 nolu otobüsle yolculuk yapıyordum. Şimdi ise Bornova metroya kadar otobüsle gelip, oradan metroya biniyorum. Metrodan da Halkapınar'da aktarma yapıyorum. Bu da yetmiyor Buca Şirinyer'de bir kez daha aktarma yapıyorum. 3 kez taşıt değiştiriyorum."

Yasin Tan (23) - Kimyager - "Her sabah Çiğli'den Konak'a çalıştığım firmaya gitmek artık işkence halini aldı. Eskiden çok daha rahattık. Şimdi ise aktarma kuyruklarında balık istifi yolculuklarda büyük sıkıntı çekiyoruz. Biz genç olduğumuz için bir nebze olsun rahatız. Ama yaşlıları düşünen yok. Eski sisteme dönülmesi çok daha iyi olur"

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.